Postupne sa do neho budú zapájať všetky členské krajiny. Problémom je, že každá krajina má svoj systém a ten sa musí ujednotiť.„Slovenská republika dá sa povedať, že predbehla svoju dobu vo svojom zadaní, vo svojich požiadavkách na vybudovanie mýtneho systému, takže my máme ten náskok a vieme ho zúžitkovať, nebude to vyžadovať také dodatočné investície, ako napríklad v Českej republike,“ povedal zo spoločnosti Skytoll Anton Bodis.
Mýtny systém na Slovensku, rovnako ako nemecký je už založený na pokrokových technológiách a vozidlá sledujeme pomocou satelitu. Krajiny, ktoré takýto systém nemajú, budú si ho musieť zadovážiť.
Brusel sa však prikláňa k tomu, aby sa zrušili časovo obmedzené diaľničné známky. Teda by sa už nekupovali na 10 dní, mesiac, alebo rok a platili by sme za prejdené kilometre. „Čo teda znamená, že platí len ten, kto jazdí a zaplatí len toľko, koľko reálne prejde,“ povedala hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Viac sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk.