Európska únia (EÚ) podľa vlastných údajov v minulom roku v investíciách do batériových technológií predbehla Čínu, ktorá je lídrom v odvetví. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
„V Európe sa zrealizovalo tri a polkrát viac investícií ako v Číne,“ uviedol podpredseda Európskej komisie (EK) Maroš Šefčovič pre Welt am Sonntag. „Podarilo sa nám do európskeho sektora batérií pritiahnuť súkromný kapitál v hodnote 180 miliárd eur,“ dodal Šefčovič. Nemecký BASF plánuje na budúci štvrtok (29. 6.) otvorenie prvého závodu na katódový materiál v lokalite Schwarzheide v južnom Brandenbursku. Podľa Šefčoviča to vyplní dôležitú medzeru v európskom hodnotovom reťazci.
V EÚ sa v súčasnosti nachádza vo fáze plánovania približne 30 veľkých závodov na výrobu elektromobilov, „ale úplne nám chýbala výroba aktívneho katódového a anódového materiálu,“ uviedol Šefčovič. Pre BASF je preto podľa neho obrovskou príležitosťou, že sa zameriava práve na to, čo v Európe chýba v oblasti výrobných batériových kapacít.
Európsky dvor audítorov v pondelok (19. 6.) varoval, že ukončenie predaja nových áut so spaľovacími motormi plánované na rok 2035 zrejme nebude úspešné bez oveľa rýchlejšej výstavby kapacít výroby batérií. Šefčovič stále považuje európske ciele za dosiahnuteľné. „Náš pôvodný odhad bol, že do konca desaťročia by sme mali byť schopní pokryť 80 % až 90 % potrieb európskeho automobilového priemyslu v oblasti batérií, a to je stále náš cieľ,“ vyjadril sa podpredseda EK.
(TASR)