Iba tretina občanov Európskej únie dôveruje online nákupom v iných ako domácich krajinách. Pritom až dve tretiny kupujúcich nevedia správne reagovať po dodaní tovaru, ktorý si neobjednali. Európska komisia sa preto bude zaoberať tým, ako zabezpečiť aby ľudia s rovnakou istotou a dôverou sa obracali na obchody v celej EÚ, nielen v domovských krajinách.
Problémom sa začal zaoberať už aj európsky komisár pre spotrebiteľskú politiku, Neven Mimica. Plánuje vytvoriť platformu riešenia sporov online, alebo aj zlepšenie vymožiteľnosti práva pri nekalých obchodných praktikách. Túto problematiku má riešiť nová smernica o právach spotrebiteľa. Podľa plánu vojde do platnosti v júni 2014. Zatiaľ najpriaznivejšie podmienky online nákupov sa podľa prieskumu EK javia byť najmä v severnej a západnej Európe.
NEKALÉ PRAKTIKY STÁLE PRETRVÁVAJÚ
Podľa zistení komisie sa za posledné štyri roky praktiky obchodníkov nezmenili. Viac ako polovica opýtaných uviedla, že s nezákonnými obchodnými praktikami sa stretáva najmä na internete. Znalosť občanov EÚ o svojich právach je pritom stále nízka. Až sedem z desiatich opýtaných by si nevedelo rady, ako postupovať pri vrátení tovaru alebo nedodržaní termínu dodania zo strany obchodníka.