Predaj nových automobilov na Slovensku klesol v porovnaní s vlaňajškom takmer o desatinu. Oproti vlaňajšku sa ich v celej Európskej únii predalo o 426 tisíc menej. Počas prvých 8 mesiacov tohto roka sa na starom kontinente zaregistrovalo 7,8 mil. nových automobilov. Vyplynulo to z údajov, ktoré zverejnilo Európske združenie výrobcov automobilov [ACEA]. Väčšina krajín únie sa počas prvých 8 mesiacov tohto roka borila s medziročným poklesom predaja nových automobilov. Najvýraznejší pokles o dve pätiny zasiahol cyperských predajcov vozidiel.
Pod pokles množstva predaných automobilov v celej únii sa podľa analytičky Poštovej Banky podpísal hlavne ich medziročne nižší predaj na najväčších európskych trhoch, kde sa predáva najviac vozidiel. Francúzski predajcovia áut zaznamenali za dve tretiny tohto roka medziročný pokles predaja o takmer desatinu. V Taliansku sa počet nových predaných vozidiel medziročne znížil o – 9,0 %, v Nemecku o – 6,6 % a v Španielsku o – 3,6 %. Zvýšiť množstvo predaných automobilov sa za január až august tohto roka podarilo len 8 krajinám únie. Najvýraznejší nárast si na svoje konto pripísalo Estónsko [o 14,6 %]. Spomedzi najväčších trhov čo do množstva predaných automobilov zaznamenala pozitívny vývoj jedine Veľká Británia [nárast o 10,4 %].
Slovenskí ani českí predajcovia automobilov sa z výsledkov dosiahnutých v prvých dvoch tretinách roka príliš tešiť nemôžu. Slováci si v tomto období kúpili o – 9,7 % menej nových vozidiel ako v rovnakom období vlaňajška a Česi sú na tom takmer rovnako [pokles o – 9,8 %]. V Poľsku a Maďarsku sa naopak počet predaných áut mierne zvýšil. Automobilový priemysel je naším najdôležitejším exportným odvetvím a teda ťahúňom slovenskej ekonomiky.
Po autách s nálepkou „made in Slovakia“ siahajú hlavne Nemci, Francúzi, Číňania a Briti. Pokles predaja nových vozidiel v Nemecku a Francúzsku za prvých 8 tohtoročných mesiacov teda nie je pre náš automobilový priemysel dobrou správou. Naopak, pozitívne vyznieva zvýšený záujem britských spotrebiteľov. A výhodou pre slovenské automobilky je určite aj orientácia na čínsky trh typický svojou veľkosťou a silnou spotrebiteľskou základňou.