
Prvé zavedenie povinných tzv. periodických skúšok motorových vozidiel sa datuje podľa niektorých zdrojov ešte do čias bývalej Československej republiky do roku 1935 a týkalo sa vozidiel verejnej prepravy osôb. Najskôr bolo kontrolované, či vozidlo spĺňa predpísané podmienky a či je riadne udržiavané. Až neskôr sa spresnilo ako často a kým majú byť tieto technické kontroly vykonávané.
Pojem kontrola technického stavu (TK) zahŕňa dve súvisiace, ale samostatné kontrolné činnosti. Sú to emisná kontrola a technická kontrola a vzťahujú sa na všetky vozidlá, ktoré sú prevádzkované ako verejné, osobné, nákladné, prípojné vozidlá, bližšie nešpecifikované ostatné vozidlá, aj pracovné stroje.
Po vstupe Slovenska do EÚ sa aj tieto predpisy harmonizujú. Odteraz bude v EÚ povinné cezhraničné uznávanie potvrdení o technickej previerke vozidiel. Tak isto aj termín prvej TK je jednotný. Avšak pre motocykle zatiaľ platia iné pravidlá.
Pre viac informácií si pozrite priložené video: