Európski poslanci odhlasovali po rokoch diskusií systém ECall. Ten má byť užitočný pri dopravnej nehode, keď záleží na každej minúte. Ide o integrovaný systém, ktorý automaticky vyšle signál a umožní záchranným zložkám okamžitú lokalizáciu vozidla. To je však aj dôvod, prečo bol zákon tak dlho preberaný – nemôžu byť tieto informácie zneužité?
„Informácie sa budú neustále vymazávať, nebudú sa uchovávať žiadne údaje, nik nebude môcť vozidlo sústavne sledovať. Systém sa spustí len vtedy, keď dôjde k dopravnej nehode, teda keď sa spustia detektory, napríklad airbagy,“ vysvetľuje europoslankyňa Olga Sehnalová.
Predpokladá sa, že ECall by ročne mohol zachrániť asi 2500 životov. Cenu za inštaláciu i zariadenie vo výške 100 eur budú znášať výrobcovia áut. Vznikajú aj obavy z predraženia a nespokojnosť v týchto radoch.
„Prirodzene, zaznamenali sme nesúhlas priemyslu. Nikto nechce dávať viac peňazí na nové zariadenia. Ak by sme mali hodnotiť náklady a životy, ktoré je možné zachrániť , tieto výdavky sú ospravedlniteľné,“ hovorí europoslanec za kresťanských demokratov Carlos Coelho.
Všetky nové automobily v EÚ musia byť vybavené systémom ECall do konca marca 2018.
Viac sa dozviete v nasledujúcom videu: