„Ale nejak si z toho veľkú hlavu nerobím,“ priznal mladý výtvarník a dizajnér.
Prvé reakcie
Netrvalo dlho, kým sa prejavilo, že Slováci sú odborníci aj na grafický dizajn. „V slávnostný večerma to trochu prekvapilo, že už je to tu, ale neprekvapil ma ten obsah,“ hovorí prezident Klubu reklamných agentúr Slovenska Róbert Slovák. „Samozrejme, je to kreativita, je to nemerateľná disciplína,“ dodáva.
„Slovenské logo prijali moji kolegovia v EP veľmi pozitívne. Využiť smajlíka na logo je veľmi dobrý nápad, mne osobne sa páči, je to inovatívne, niečo nové a zároveň je to každo denný komunikačný znak pre dobrú náladu a pozitívne posolstvá. Verím, že aj Slovenské predsedníctvo v EÚ bude dobrým posolstvom pre celú EÚ,“ povedala pre EuropskeNoviny.sk europoslankyňa Monika Smolková.
Nové logo sa stalo témou číslo jeden na slovenskom internete. Ľudová tvorivosť okamžite priniesla rôzne paródie a variácie, no objavili sa aj agresívne útoky na mladého autora.
„Dalo sa čakať, že tie reakcie budú všelijaká. Aj tak to beriem, že každý má svoj názor, môže ho vyjadriť. Ale aj sú takí ľudia, ktorí povedali, že by to dokázali spraviť, tak sa mohli prihlásiť,“ hovorí autor.
Kritérium páči-nepáči
Dizajn by sa ale nemal merať podľa kritérií páči-nepáči. „Hodnotenie by malo byť komplexnejšie, nie len emotívna reakcia pri pohľade na logo,“ ozrejmuje grafický dizajnér Dodo Dobrík.
„Škoda, že sa najprv zverejnilo logo bez toho, aby sa ukázali všetky jeho možné aplikácie. Tam boli desiatky aplikácii,“ hovorí Róbert Slovák.
„Treba si uvedomiť to, že to nie je iba logo, je to celý dizajn manuál, ktorý má niekoľko sto strán. Netrvalo to 15 minút, ale tri mesiace,“ ozrejmuje autor.
Jakub Dušička za svoje dielo dostane odmenu vo výške 4 500 eur.