reklama
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Poslanci chcú zaviesť jasnejšie pravidlá pre audiovizuálne médiá

Európsky parlament dal Výboru pre kultúru mandát na to, aby začali rokovanie o novej smernici  o audiovizuálnych médiách. Tá by mala obsahovať aj online platformy, ochranu detí pred násilím a nenávisťou a 30 % kvóty pre európske diela.

Nové pravidlá sa budú týkať aj platforiem pre zdieľanie videí. Tie budú mať povinnosť prijať vhodné opatrenia na to, aby sa nepublikovali videá propagujúce nenávisť alebo násilie. Tiež by mali umožniť užívateľom jednoduché označenie takýchto videí pre prípad, že by došlo k ich uverejneniu.

Poslanci zadefinujú aj nové pravidlá pre reklamu, čo predstavuje kvótu vo výške maximálne 20 % reklamy na deň. V súvislosti s reklamou sa  však zadefinujú nové pravidlá aj pri umiestňovaní produktov, pri sponzorstve či pri telenákupe.

Viac..  Vláda na post eurokomisára za SR podporuje Šefčoviča

Ďalšou z priorít Parlamentu je propagácia európskych audiovizuálnych diel, ktoré budú musieť médiá ponúkať vo výške 30 %. Jednou z požiadaviek je aj to, aby európske diela verne odrážali európsku rozmanitosť.

O vik

Odporúčame pozrieť

EÚ kritizuje zákon umožňujúci Izraelu mariť pôsobenie zahraničných médií

Európska únia v utorok vyjadrila znepokojenie po tom, ako izraelský parlament schválil nový zákon oprávňujúci …

Consent choices