PHOTO: Daimler Presse, Mercedes-Benz X

Pick-upy už nie sú obľúbené len v USA. Realitu neignoruje ani prémiová nemecká značka

Mercedes Benz si na svoj nový projekt zvolil často využívanú formu kooperácie s iným výrobcom. Na svete je vozidlo triedy X, plnohodnotný pick-up s tradičnou kvalitou doladenou v luxuse. Zaujímavosťou je, že týmto modelom zaplnil kategóriu vozidiel, v ktorých doteraz nemal zastúpenie.

Spolupráca s Renault-Nissan

Prémiová nemecká značka spoluprácou s alianciou Renault-Nissan získala osvedčenú technickú platformu. Podobnosť s Nissanom Navara nie je teda náhodná, no napriek tomu sa novinka v mnohom odlišuje a zaujme novým autonómnym tvarom. Pozrime sa bližšie na kapotu: oproti japonskej Navare je X-ko mohutnejšie a väčšie. Karoséria má prvky charakteristické pre súčasné modely s hviezdou, oku však ulahodí mäkšími líniami bez výraznejších hrán a prelisov.

Na prvom dojme záleží

Mohutný predok s veľkou maskou chladiča a mohutným logom budí zaslúžený rešpekt. Pri pohľade zboku je príbuznosť s Navarou najvýraznejšia, dvere, okná a línia strechy sú takmer totožné. Iné sú menej lemované blatníky a hranatejšie otvory na kolesá. Líšia sa koncové svetlá – v prípade pick-upu sú krajšie a pôsobivejšie.

Dobre nastavená latka

A čo interiér? Predsa len, sme v pick-upe. Ten je stále v intenciách značky. K dispozícii sú nielen tri druhy výbav ale aj rôzne interiérové materiály od brúseného hliníka cez imitáciu vzácneho dreva až po kožené čalúnenie. Je jasné, že prémiový segment sa nezaprie v dôležitých detailoch ani v prípade pick-upu. Iná je i prístrojová doska, ktorej dominuje v strede umiestnený displej palubného počítača – aký poznáme aj z iných druhov vozidiel výrobcu.

Čo sa skrýva pod kapotou?

A teraz to najdôležitejšie – pohľad pod kapotu. Pokiaľ si zákazník nezvolí šesťvalcový dieselový pohonný agregát stuttgartskej značky reprezentovaný modelom 350d s výkonom 258 koní a pohonom všetkých kolies, k dispozícii sú dva vznetové motory od Renaultu. Slabší z nich má 163 koní a silnejší vďaka dvojitému turbo dúchadlu 190 koní. Obe pohonné jednotky sú vybavené selektívnou katalytickou redukciou na zníženie emisií, ktorá pracuje s pridávaním AdBlue do pracovného cyklu motora.

Viac..  V roku 2024 sa počet smrteľných nehôd na cestách v EÚ znížil o 3 %, pokrok je však naďalej pomalý

Veľmi slušná spotreba

Stajňu prezradí aj sedemstupňová automatická prevodovka. Na testovacej jazde sme si potvrdili – radí ľahko a veľmi rýchlo. S obrom s trojcípou hviezdou na kapote sa dá jazdiť s priemernou spotrebou 7,7 litra nafty, čo je veľmi dobrý výsledok – a výrazne menej ako v spomínanej Navare. Čo všetko sa podpisuje pod veľmi slušnú spotrebu? Sú to predovšetkým ladiaca automatická prevodovka a prepracované technické detaily motora doladené tak, aby pracoval čo najekonomickejšie.

Tereniak s ambíciou SUV

Náš názor: Mercedes z platformy prevzatej od Nissanu Navara dokázal vyťažil maximum. Od pôvodne pracovného vozidla ho tvorcovia posunuli podstatne bližšie k modelom kategórie SUV – to všetko pri zachovaní solídnych úžitkových vlastností a výborných terénnych schopností. S tým terénom by sme to však veľmi nepreháňali. Testované vozidlo vo výbave Power stojí cez 40 000 eur.

O Juraj Turis

Consent choices