Ani výrobcovia nerátali s tým, že sa im s offroadom Suzuki podarí dobyť takmer celý svet. Vyvinuli mini auto s pohonom všetkých štyroch kolies LJ10, ktoré zvládlo drsné cesty a dostalo sa aj na miesta, kde sa to iným nepodarilo.
O niekoľko týždňov sa na našich cestách objaví už štvrtá generácia mini offroadu Suzuki Jimny. Celých jedenásť rokov po nástupe tretej generácie, z ktorej sa k majiteľom dostal takmer milión vozidiel, nastupuje na trh aktuálny model s vysokými ambíciami. Má na to vytvorené dobré predpoklady.
Funkčnosť a prehľad v teréne
Najnovší Jimny je stavaný na maximálnu funkčnosť v teréne i na cestách. Hranatá karoséria a plochá predná kapota zlepšujú výhľad. Zvislejšie stĺpiky a kapota skvalitňujú viditeľnosť cez čelné sklo, rovnako ako nižšie položené okná na strane vodiča a spolujazdca. Čierna maska chladiča zvýrazňuje charakteristické okrúhle svetlomety s 15-palcovými tmavými metalízovanými kolesami z ľahkej zliatiny.

V interiéri sa myslelo na všetko
Praktický interiér je navrhnutý na pohodlnú prepravu štyroch dospelých pasažierov. Dominuje prístrojová doska i okolité súčasti vybavenia s povrchovou zrnitou úpravou proti poškrabaniu a škvrnám. Rukoväť a ovládače majú praktický dizajn, takže sa s nimi dá manipulovať v teréne a aj v rukaviciach. Meracie prístroje umiestnené v trojrozmerných krytoch sú stále podsvietené pre lepšiu viditeľnosť v prírode i mimo nej, keď vozidlo často prechádza slnečnými a tienistými oblasťami.
Dravý pod kapotou
V najnovšom modeli Jimny je použitý 1,5-litrový benzínový motor. Oproti predchádzajúcej generácii prináša silnejší krútiaci moment, ktorý pri nízkych otáčkach zlepšuje jazdné vlastnosti najmä v teréne, kde sa nižšie otáčky často vyžadujú. Napriek zvýšenému zdvihovému objemu má menšie celkové rozmery ako 1,3 litrový motor, ktorý nahrádza, a je aj výrazne úspornejší. K dispozícii je 5-stupňová manuálna alebo 4-stupňová automatická prevodovka.

Praktické terénne žihadlo
Jimny v sebe spája štyri základné prvky nevyhnutné pre terénne výjazdy – rebrinový rám, ideálne prejazdové uhly do ťažko dostupných miest, trojprvkové tuhé nápravy s vinutými pružinami a zapínateľný pohon všetkých štyroch kolies s redukčnou prevodovkou pre nízke rýchlostné stupne.
Ideálne uhly na strmé kopce
Dostatočný 37-stupňový predný nájazdový uhol, 28-stupňový prejazdový a 49-stupňový zadný nájazdový uhol umožňujú preliezť cez prekážky a strmé kopce bez porušenia nárazníkov alebo podvozka. Autíčko tvorcovia často nazývajú aj „malý princ terénu“. Fanúšikov značky poteší, že novinka sa na našich cestách objaví v krátkom čase – v júli tohto roka.