Najväčšia španielska vlajková loď: SEAT Tarraco si nepomýlite

Nová vlajková loď prišla na trh ako posledná spomedzi ostatných SUV koncernu. Tarraco si určite nepomýlite s Kodiaqom ani Tiguanom Allspace. Má svoj špecifický dizajn aj identitu, no techniku už prevzal od koncernových súkmeňovcov.

Postavené je na overenej platforme MQB a tvorcovia stavili na emocionálnejší dizajn. Z prieskumov je zrejmé, že klienti značky sú mladší ako tí, ktorí sa rozhodujú pre Škodu alebo Volkswagen. Veľké SUV má výraznú prednú masku s mohutným chrómovým lemom aj ostro rezané zatmavené trojuholníkové svetlá. Agresívnejší dojem vyvoláva rešpekt a auto pôsobí mohutnejšie ako je v skutočnosti. Prispievajú k tomu aj príplatkové dvadsaťpalcové pneumatiky. Sú efektné, no myslíme si, že pre SUV nie práve najideálnejšie.

Dizajnový športovo ladený interiér

Keďže Tarraco je určené najmä mladším kategóriám fanúšikov, neprekvapí dizajn športovo ladeného interiéru. Viditeľný je najmä na jednoduchej horizontálnej palubnej doske. Použité materiály sú kvalitné – týka sa to nielen mäkkých plastov, ale aj čalúnenia a detailov s efektnými prvkami brúseného dreva. Textilné poťahy sú aj na výplniach dverí, čo prispieva k útulnosti v kabíne. Vynikajúci je dotykový displej a dobre hodnotíme aj kombináciu praktickejších analógových ovládačov.

Photo: netcarshow.com

Parádna jazda aj s rodinou a priateľmi

Z kabíny auta je ničím nerušený výhľad do strán vďaka úzkym A stĺpikom a veľkým spätným zrkadlám. Sedadlá vpredu i vzadu majú dostatočné rozmery a predstavujú dobrý kompromis medzi komfortom a podporou v zákrutách. Priestoru je tu na rozdávanie. Aj keď posuniete zadnú lavicu o 170 mm dopredu, stále máte miesto na nohy. Prístup k tretiemu radu sedadiel je možno trochu zložitý, druhý rad totiž nemožno odklopiť ale len posunúť a sklopiť. Kufor má symetrický tvar a po úprave operadiel aj s tretím radom sedadiel je k dispozícii 700 litrov objemu. Je čas na príjemnú jazdu v spoločnosti rodiny a priateľov. V kabíne je dostatok odkladacích priestorov – darmo, sedem ľudí na palube si často potrebuje niečo odložiť.

Slušná spotreba pri benzíne i nafte

Viac..  Odzvoní spaľovacím motorom po roku 2035? Europolitici pripúšťajú zmenu

Základný benzínový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW je kombinovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, no najsilnejšia dvojlitrová dieselová hnacia jednotka s výkonom 140 kW už má štandardne 7-stupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku a pohon oboch náprav 4Drive. Zo skúseností môžeme potvrdiť, že benzínového štvorvalca sa netreba báť. Zrýchľuje pod desať sekúnd a predbiehať s ním nie je žiadny problém. Je to vydarený základný motor z ponuky a ani jeho spotreba nebola na obra menom Tarraco dramatická – 8,3 litra na sto kilometrov. Dá sa však jazdiť aj za menej. S úsporou paliva pomáha štart-stop systém, vypínanie dvoch valcov a ekonomický jazdný mód Eco.

Photo: netcarshow.com

Dvojlitrový diesel je výkonovým vrcholom

Rozdiel v zrýchlení v porovnaní s benzínovým motorom nie je až taký výrazný. Stovku zvládne za osem sekúnd – netreba zabudnúť, že auto s týmto motorom je o viac ako 200 kg ťažšie. Výhodu silného naftového agregátu však cítiť pri vyššom cestovnom tempe. Navyše Tearraco vďaka štvorkolke prenesie výkon na asfalt bez zaváhania. Spotreba 7,7 litra je ďalšou prednosťou oproti benzínovým pohonom.

Mladíckejší vzhľad a vyššia exkluzivita

Tarraco nás príjemne prekvapilo: v každom prípade je zaujímavou alternatívou ku koncernovým bratom Kodiaq i Tiguan. Teba pridať mladícky príťažlivý look a aj o niečo väčší kufor. A možno aj trochu viac exkluzivity, keďže na našich cestách nebude také frekventované ako Kodiaq. V sérii je adaptívny tempomat, adaptívne svetlá, parkovací asistent i spomínaný virtuálny prístrojový panel. Za balík ďalších asistenčných systémov Safety Driving si však už priplatíte.

O Juraj Turis

Consent choices