BRATISLAVA – Ľudské zlyhanie alebo formálne chyby pri platení faktúr v prípade firemných zákazníkov sa vo väčšej miere vyskytujú v západoeurópskych ako východoeurópskych krajinách. Vyplýva to zo štúdie European Payment Practices 2018 spoločnosti EOS, ktorá poskytuje finančné služby.
Kým na východe Európy považuje ľudské zlyhanie za dôvod zlej platobnej disciplíny v priemere 30 % respondentov v rámci firemných zákazníkov, na západe kontinentu je to 37 %. Najvýraznejšie vnímajú tento problém Dáni (49 %) a Briti (41 %).
Formálne chyby sú dôvodom zlej platobnej disciplíny podľa 26 % respondentov vo východnej Európe a podľa 34 % opýtaných v západnej Európe, vyplýva ďalej z prieskumu, ktorého výsledky spoločnosť EOS v utorok poskytla. Na formálne chyby najčastejšie poukazovali respondenti v Španielsku (43 %) a Dánsku (41%) a najmenej v Rusku (17 %) a Slovinsku (15 %). V prípade koncových zákazníkov prieskum ukázal rozdiel medzi západnou a východnou Európou v zábudlivosti. Na východe uviedlo zábudlivosť ako dôvod neplatenia faktúr 41 % respondentov, na západe Európy až 53 %. Najviac zábudliví sú podľa prieskumu ľudia vo Veľkej Británii (61 %) a Francúzsku (60 %).
V prieskume, ktorý v mene skupiny EOS uskutočnil inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS, bolo oslovených 3 400 spoločností v 17 európskych štátoch. Predmetom analýzy sa stali názory odborníkov na manažment pohľadávok zo spoločností, ktoré majú ročné príjmy v priemere 28 miliónov eur s počtom zamestnancov 180. Na otázky odpovedalo po 200 firiem z Veľkej Británie, Španielska, Francúzska, Dánska, Grécka, Rumunska, Ruska, Slovenska, Bulharska, Poľska, Maďarska, Chorvátska, Slovinska, Belgicka, Švajčiarska, Českej republiky a Nemecka.
Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk