Boom SUV síce kulminuje, no zároveň rastie záujem o modely zdvihnutého kombi. Nové Volvo V60 Cross Country nepatrí do kategórie SUV, zvládne však terén a pôsobí ako limuzína. Rodinné kombi z prémiového segmentu je navyše bezpečné, elegantné a zachovalo si vyhľadávaný severský imidž.
Moderné auto so spoľahlivou dynamikou
Aby mohlo plniť svoju poslanie aj v teréne, podvozok je nad terénom viac ako 20 centimetrov. Zvýšenie na noblese novému autu nijako neubralo. Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies, čo dnes nemajú ani niektoré modely z kategórie SUV. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou sme zaznamenali výrazne inovovaný dizajn, ktorého autorom je renomovaný tvorca Thomas Ingenhalt. Inovácie sa vydarili a na svete je elegantné, moderné auto so skvelou dynamikou.
Severská DNA: čisté a elegantné línie
Zvykli sme si, že aj dizajn severských modelov patrí k najkrajším na trhu. Charakteristickou DNA značky Volvo sú elegantné a čisté línie. Ani v tomto prípade to nie je inak. Mohlo by sa zdať, že vzhľad trochu narúšajú lemy blatníkov a nárazníkov. Výrobca však dokázal implantovať plasty s vysokou dávkou elegancie. Výsledkom je kombinácia limuzíny, crossoveru a rodinného kombi. A ten si pýta aj adekvátny batožinový priestor. Až 529 litrov objemu predstavuje slušný nadpriemer.
V interiéri dominujú prírodné materiály
Vo vnútri Volva V60 sme sa hneď cítili ako doma. Dominujú v ňom prírodné materiály, koža i drevo. Okrem aerodynamických vyvážených sedadiel sa nám pozdával volant, ktorý padol do rúk ako uliaty. K celkovej pohode prispieva aj podvozok výborne eliminujúci nerovnosti terénu. Centrom interiéru je veľký 9-palcový dotykový displej na ovládanie základných systémov. Volvo ponechalo štandardným tlačidlám len tie funkcie, ktoré vodič môže potrebovať okamžite a nemá čas hľadať ich na dotykovej obrazovke.
Výrobca podhodnotil priemernú spotrebu
Testovaný automobil je vybavený dvojlitrovým naftovým motorom D4 s výkonom 190 koní. Pre tento model je to vlastne jediná pohonná jednotka. Prenos výkonu na obe nápravy zabezpečuje 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá radí rýchlo a vodič o jej činnosti takmer ani nevie. Na priemernú spotrebu 5,4 litra udávanú výrobcom sme sa však ani zďaleka nedostali, a najmä na diaľnici sa vír v nádrži výrazne zväčšil. Pri svižnej jazde s rôznymi povrchmi sme dosiahli spotrebu 7,4 litra.
Švédske chápanie bezpečnosti a ekológie
Auto ponúka na výber tri voľby dynamiky jazdy. ECO režim na úspornú jazdu, keď po ubratí okamžite začína plachtiť a niekedy musí vodič na opätovný záber motora čakať, druhý je štandardný Comfort, do ktorého auto samo vždy preskočí po vypnutí motora. Tretí Dynamic sa nám dynamický nezdal, motor sme preto radšej výrazne nevytáčali, vo vyšších frekvenciách strácal silu a prejavoval sa mierne zvýšeným hlukom.
Plejáda najmodernejších asistentov
Milovníkov moderných technológií poteší plejáda najmodernejších asistenčných systémov charakteristických pre vozidlá vyššej strednej triedy. Nás najviac zaujal Pilot Assist. Je veľmi pohodlný, človek má chuť pustiť volant a oddávať sa autonómnej jazde – ale pozor, systém to bude tolerovať len pár desiatok sekúnd, po varovných tónoch a pokusoch prestáva fungovať a vodič musí prevziať riadenie.
Čo dodať na záver? O Volve stále platí, že je jedným z najbezpečnejších vozidiel na našom trhu. Patrí k najspoľahlivejším a pre mnohých aj k najkrajším.