Prichádza Mercedes Benz GLE 450 Matic SUV. Čo ponúka malá elektráreň na kolesách?

Triedu GLE, ktorá je pokračovaním starších typov ML, vyšperkoval výrobca s cieľom vytvoriť auto pre budúcnosť. Model je doslova nabitý technológiami, ktoré v porovnateľnej triede iné vozidlá neponúkajú. V čom je také výnimočné? Sami sme boli zvedaví: odpovede aj inšpirácie sme hľadali v našom teste.

Potrebuje benzín aj elektrinu

Nemecká automobilka zo Stuttgartu už vlani uviedla na trh plne elektrický model EQC. Takáto forma budúcnosti automobilizmu však nemusí vyhovovať každému. Preto výrobca pripravil mild-hybrid, ktorý podľa nášho názoru viac vyhovuje súčasným potrebám motoristov. Je to veľké SUV s dizajnom doterajších modelov GLE. Malé zmeny badať na prednej maske, línia karosérie je mierne oblejšia, auto je dynamické, dizajnovo vyvážené a vyžaruje rešpekt. Teda výborný prvý dojem.

Photo: netcarshow.com

Šesťvalcové srdce s elektromotorom

Čo je na Mercedese GLE najzaujímavejšie? Auto sa v ťažkom teréne rozkolíše a dokáže vyliezť napríklad aj z pieskovej jamy. Nás najviac zaujal hybridný systém. Štartovací generátor EQ Boost je spojený s novým benzínovým radovým šesťvalcom. Systém plug-in hybrid využíva batériu s kapacitou 35 kWh a umožňuje na elektrinu dojazd asi 100 km. Výborné je, že si zachoval rovnako veľký kufor. Ďalšie body v porovnaní s konkurenciou, pretože batéria ani elektromotor neuberajú z batožinového priestoru. Je to azda prvý plug-in hybrid s reálnym využitím.

Radosť z jazdy s množstvom technológií

Jazdu v aute s 367 koňmi pod kapotou a 9-stupňovou automatickou prevodovkou si vodič užije. Argumenty? Vozidlo sa napríklad dokáže samo znížiť a uľahčiť posádke nastupovanie. Ide o jednu z čerešničiek na lákavej torte aj pre náročného fajnšmekra. Vodič má pred sebou dvojicu displejov, ktoré môže ovládať priamo na volante. Systém MBUX spája navigáciu spolu s kamerovými zábermi. Ak sa blíži do križovatky, pravý displej mu zobrazí aktuálny kamerový záber na situáciu na vozovke. A aj keď ide o plug-in hybrid, batériu nemožno dobíjať. Vodič teda nemusí ani vedieť o činnosti systému EQ Boost. Ten pracuje úplne samostatne.

Photo: netcarshow.com

Pohodlie a komfort u trojcípej hviezdy

Viac..  Európske akcie rastú, podporili ich úvahy D. Trumpa o pozastavení ciel na autá

Vzduchový podvozok naladený komfortne dokonale filtruje nerovnosti vozovky. V dynamickom režime síce spevnie, no športový jazdný štýl mu nesedí. Automobil nás však svojím prejavom aj napriek výkonu nenabádal k rýchlej jazde a agresívnemu štýlu. Z GLE vyžaruje pokoj a pohoda. Nemali sme pocit, že sa musíme za každú cenu ponáhľať. Užívali sme si komfort a spod kapoty tichý chod šesťvalca umocnený špeciálnymi termoizolačnými sklami tlmiacimi aj zvuk. Cestovali sme v mohutných a pohodlných sedadlách a interiér konvenoval s príslovečným pohodlím značky.

Photo: netcarshow.com

Benzín kontra nafta zatiaľ nerozhodne

Mercedes je známy výbornými dieselovými motormi, ktoré sú v tejto verzii tiež dostupné. Celkovo päť rôznych motorizácií ponúka záujemcom dokonalý výber výkonu i druhu paliva. Priznáme sa, doteraz sme v niektorých prípadoch preferovali skôr naftové agregáty, ale v prípade nášho „géeléčka“ bol benzínový šesťvalec skutočne vynikajúci.

Spotrebu pri tomto viac ako dvojtonovom obrovi sme síce nedosiahli zvlášť úspornú, dokázali sme však jazdiť aj pod deväť litrov benzínu. A cena? Testovaný model stojí 73 530 eur. Je to veľa, či málo? Myslíme si, že je to dobre vynaložená investícia pre náročnejších a za prvotriednu kvalitu.

O Juraj Turis

Consent choices