Liptovský región je plný atraktívnych turistických ciest. Na cesty do týchto turistických destinácií sa vždy peniaze našli, ako napríklad aj na hlavný ťah smerom do Demänovskej Doliny. Horšie to ale bolo s prípojnými cestami na menšie obce v okolí, kde väčšinou peniaze nezostávali a cesty mali veľmi zlú kvalitu. Vďaka európskym dotáciám bolo možné v liptovskom regióne pripojiť menšie obce na hlavné cestné ťahy. Za 2,3 milióna EUR boli vybudované prípojné cesty pri Pavčinej Lehote, pri Kvačanoch, ale aj pri Smrečanoch. S pomocou Európskej únie a výrazným dotáciám sa opravili aj cesty vedúce z Likavky do Martinčeka, alebo z Uhorskej Vsi do Liptovského Jána. Mnohými rekonštrukciami prešli cesty, ktorých cieľom je skvalitniť dopravné spojenie obcí nachádzajúcich sa mimo takzvaných “pólov rastu.”
Ďalšie komunikácie, ktorým pri oprave výrazne pomohli eurofondy paria úseky medzi obcami Švošov a Ľubochňa, Stankovany – Ľubochňa, Valaská Dubová – Komjatná, Huty – Kvačany, Liptovské Matiašovce – Kvačany. Okrem samotných opráv ciest sa v rámci projektu využili európske dotácie aj na zakúpenie piatich špeciálnych čistiacich strojov za takmer dva milióny EUR. Využívané sú na udržiavanie komunikácie, zníženie jej znečistenia spôsobenou neustále narastajúcou intenzitou dopravy v najviac exponovaných úsekoch žilinského regiónu. Využívajú sa však aj v Národných parkoch Malá Fatra, Nízke Tatry, či v chránenej krajinnej oblasti Strážovské vrchy. Podľa potreby sú uvádzané do prevádzky aj v kúpeľných mestách Turčienske Teplice a Rajecké Teplice.