Elektromobilita po počiatočných rozpakoch dynamicky preniká na svetové automobilové trhy. Pribúdajúce modely avizujú, že jazda na elektrinu sa čoskoro stane spoľahlivou a využiteľnou formou dopravy. Rozhodujúcim kritériom okrem dostupnej ceny bude predovšetkým dojazd vozidla.
Tretia generácia Renaultu Zoe patrí k zástupcom tých elektromobilov, ktoré si pomerne rýchlo získali popularitu. Je to aj vďaka tomu, že auto dokáže splniť, čo výrobca proklamuje. Aktuálne je Zoe najpredávanejším elektromobilom v Európe s vyše 18 percentným podielom na trhu.
Výrazný a zaujímavý model
Menšie autíčko si zachovalo charakteristické črty predchodcov. Vajíčkový dizajn prednej masky je doplnený športovejšími žiabrami po bokoch a vybavené je aj novými LED svetlami vpredu i vzadu. Nový dizajn elektromobilu prospel a určite sa za ním obzriete. Magnetom je aj výrazná tyrkysová farba, dva prelisy na bokoch karosérie a zlepšil sa aj aerodynamický odpor. Je to čisto ekologické vozidlo nielen vďaka elektrickému pohonu, ďalším presvedčivým argumentom je aj to, že na jeho výrobu sa využíva až 22,5 kg recyklovaných syntetických materiálov.
Ekologický interiér a šikovné multimédiá
V interiéri je použitá recyklovateľná textilná tkania a pôsobí príjemne. Sedadlá sú trochu útlejšie, konštruktéri sa snažili o čo najväčšiu úsporu hmotnosti. Auto má pozoruhodný plnohodnotný multimediálny systém Easy Link, na ktorý si ľahko zvyknete. Trochu nečakaným prekvapením je hlboký kufor s objemom až 338 litrov, čo je na túto kategóriu vozidiel výnimočné. Modernizáciou prešla aj digitálna prístrojová doska, ktorá poskytuje perfektné rozlíšenie a odozvu. Na jednej obrazovke prezentuje všetky podstatné funkcie.
Najširšia všestrannosť nabíjania v EÚ
Pod kapotou sa skrýva elektromotor využívajúci energiu z 52 kW batérie, ktorá umožňuje dojazd až 395 kilometrov. Zároveň ponúka možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom. Samotné elektrické vozidlo má v sériovej výbave k dispozícii dobíjanie AC až do 22 kW a DC do 50 kW, a teda ponúka najširšiu všestrannosť nabíjania, aká je v Európe k dispozícii. Renault ZOE posunul hranicu elektromobility na novú úroveň a stal sa konkurencieschopným aj v tejto triede automobilov.
Ako sme to riskli
Jazdiť s týmto autom bola zábava. Batérie uložené pod podlahou prispievajú k vynikajúcej stabilite, v interiéri nepočuť šum pneumatík a dynamika vozidla je dokonalá. Ak však chcete prejsť čo najviac, treba si na to zvyknúť. Nám sa podarilo zvládnuť až 427 kilometrov do úplného vybitia batérie. Nuž, test ako sa patrí, potrebovali sme odtiahnutie k najbližšej nabíjacej stanici, toto však radšej neskúšajte.
Nabíjanie na všetkých systémoch
Je veľkou výhodou, že auto umožňuje nabíjanie prakticky na všetkých systémoch. Z domáceho wallboxu nabijete batériu za 6 hodín, čo však nie je lacná záležitosť. Väčšina z nás využíva doma ističe okolo 20 až 25 A a navýšenie kapacity znamená aj navýšenie ceny elektriny. Pri použití rýchlonabíjačky zvládnete do necelej hodiny batériu „natankovať“ na plnú kapacitu. Je tu stále možnosť nabíjania z domácej 230 V siete, musíte však rátať s časovým intervalom viac ako 24 hodín. Ak vás zaujíma cena tohto elektrožihadla – pohybuje sa od 31 900 eur.