BMW X7 M50d: Premyslený kolos, ktorý sa doťahuje na Cullinan

Automobilka BMW mala vo svojej ponuke prakticky všetky typy áut, ale chýbal jej model podobný GLS, ktorým konkurencia s trojcípou hviezdou rozmaznávala motoristov. V Bavorsku nezaváhali a na svet prišiel grandiózny model s označením X7. Vznik nie je vôbec náhodný, veď trhy v USA, Rusku a Číne po takýchto veľkostiach prahnú.

Výsledok stojí za to. Kombinácia luxusu a špičkových technológií je pokračovateľom limuzíny sedmičkového radu. Pridáva však veľkosť a poskytuje pohodlie pre sedem dospelých cestujúcich s komfortom, ktorý ťažko s niečím porovnávať. Taký model BMW chýbal.

Väčšia ako X5 a s vycizelovaným komfortom

Novinka sa v zásade podobá na obľúbenú X5, je však väčšia a rozmernejšia. Výrazne väčšie typické „ľadvinky“ prednej masky sú aj napriek mohutnosti dizajnovo vycizelované. Detail je trochu daň tradícii, ktorá BMW sprevádza už desiatky rokov. Auto je dlhé 5 151 mm a pri úctyhodnej výške 1 805 mm nemôže pôsobiť inak ako majestátne. Nie je to okázalá veľkosť, ale snaha poskytnúť komfort, aký je v súčasnosti automobilový priemysel schopný poskytnúť. A ten si vodič i posádka skutočne užijú.

Photo: netcarshow.com

Predné Laserlight akoby z inej dimenzie

Na rozdiel od bežnej X7, ktorá je prešpikovaná chrómovými doplnkami, je športovejšia verzia M50d trochu iná. Chróm nahradili tmavosivé prvky, ktoré nestrácajú na exkluzivite, práve naopak. Samostatnou kapitolou sú oproti modelu X5 odlišné nárazníky. Aj tu sú väčšie a dodávajú rešpekt. Nami testovanému vozidlu padli ako uliate 22 palcové disky s dvojfarebným dizajnom s obrovskými brzdami, ktoré ešte zdôrazňujú mohutnosť. Predné laserové svetlá Laserlight sú akoby z inej dimenzie. Večer krátko pred búrkou sme ocenili, že v porovnaní s LED verziou svietia až do dvojnásobne väčšej vzdialenosti.

Elektronika sa pohráva s terénom

Prepracovaný podvozok s príplatkovým pružením Executive Drive Pro zvláda každý štýl jazdy. Elektronika sa dokáže pohrať s každým terénom pomocou senzorov a navigačných dát. Vodič ani nepocíti, že má v rukách auto s hmotnosťou 2,5 tony, dokonca sa nám zdalo, že v ňom neplatia fyzikálne zákony, ktoré sme sa učili v škole. Spoľahlivé aktívne vyrovnávanie náklonov iba umocnilo perfektnú jazdu vo všetkých režimoch. Zákruty sme prechádzali aj pri zhoršených podmienkach vyššou rýchlosťou bez akýchkoľvek problémov.

Photo: netcarshow.com

Interiér s masážou a 20 reproduktormi

Sedadlá sú aerodynamické, vytvarované a pohodlné ako kreslá. Nastaviteľné funkcie kopírujú telo, masážnu funkciu si užije vodič i spolujazdci. O relax nie sú ukrátení ani cestujúci v druhom a treťom rade, aj tu ich možno nastaviť samostatne. Dokonca v treťom rade je „vlastná“ panoramatická strecha. Uvedomil som si, že sedím tak vysoko, že som v porovnateľnej výške s ľuďmi v prechádzajúcom autobuse. Multimédiá sú povestnou čerešničkou na torte: audiosystém Bowers & Wilkins má dvadsať reproduktorov, ktoré sú podsvietené a spolu s osvetlenou strechou Sky Lounge vytvárajú jedinečnú atmosféru.

Viac..  Miriam Lexmann: Keby sa mali dodržiavať pravidlá Euro 7, ceny osobných áut by narástli o 2000 eur

Ticho ako v katedrále

Konštruktéri a dizajnéri sa netaja, že z BMW X7 chceli vytvoriť „katedrálu na kolesách“. Možno trochu nadnesené, no pravda je, že keď vypnete audio, ticha si v kabíne užijete až-až. Tepelne a zvukovo izolované špeciálne sklá spolu s dokonalým odhlučnením interiéru neprepustia nič. Na menej kvalitných komunikáciách, ktorými sa to u nás stále hemží, sme prejazd nerovnosťami vlastne ani nevnímali vďaka vzduchovému pruženiu. Konštruktéri mysleli aj na šikovnú maličkosť – zadné piate dvere ukrývajúce batožinový priestor s objemom 326 litrov sa otvárajú na dve časti. Spodná časť sa vysunie a uľahčí manipuláciu s batožinou. Poviete si – detail, ale perfektný.

Photo: BMW

Pod kapotou špička so supervýkonom

Naftový šesťvalec s objemom tri litre a s výkonom 400 koní je absolútnou špičkou tohto krásavca. Nuž, posúďte sami – s 2,5 tonovým autom sme bez problémov dosiahli rýchlosť z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je (pre niektorých našťastie) elektronicky obmedzená na 250 km/h. V takomto kolose vo vysokom posede často ani nepostrehnete, že idete veľmi rýchlo. Preto pozor na pokuty, ja som mal trochu smolu… Vcelku príjemným prekvapením bolo, že motor je pomerne úsporný. Je celkom reálne pohybovať sa so spotrebou v meste tesne okolo 11 litrov, pri dlhších tratiach klesne aj pod 9 litrov.

Podobnosť s diamantom Rolls Royce čisto náhodná?

Do portfólia bavorskej automobilky BMW patrí aj pýcha výrobcu Rolls Royce. Model Cullinan v mnohom pripomína X7 svojimi vychytávkami luxusu zameranými na čo najväčšie pohodlie. Osemstupňová automatická prevodovka perfektne „čítajúca“ motor, množstvo doplnkov a riešení je na pohľad totožné, i keď, samozrejme, v Rollse sú dotiahnuté do ešte väčšej dokonalosti. Napriek tomu je X7 v mnohom porovnateľná. Ak neplánujete zaujať za každú cenu, bude stačiť X7 a na nedostatok obdivu sa sťažovať nebudete. Už len stačí mať na to.

Cena: od 84 650 €

Nami testovaná verzia: 140 458 €

O Juraj Turis

Consent choices