infrastruktura
Ilustračné PHOTO: © European Union.

EÚ investuje viac 41 miliónov do dopravných projektov na Slovensku

EÚ podporí hospodárske oživenie vo všetkých členských štátoch finančnou injekciou vo výške takmer 2,2 miliardy EUR nasmerovanou do 140 kľúčových dopravných projektov, z toho 41,2 miliónov EUR investuje do dvoch slovenských projektov. Prvým bude štúdia uskutočniteľnosti na modernizáciu infraštruktúry verejného prístavu v Bratislave, ktorej cieľom je podporiť udržateľnosť a znásobiť synergie medzi činnosťami prístavu s cieľom rozvíjať dopravu pozdĺž Dunaja a zabezpečiť tak pozitívny vplyv na spoločnosť.

Druhým je modernizácia železničného hraničného priechodu v Čadci. Cieľom je modernizovať dvojkoľajovú železničnú trať z česko-slovenských hraníc na Čadcu na železničnej trati do Žiliny. To zahŕňa modernizáciu bezpečnostných a návestných zariadení a železničných tratí s cieľom zvýšiť atraktívnosť železnice zlepšením spoľahlivosti a bezpečnosti, ako aj zvýšením rýchlosti o približne 40 km/h.

Vďaka 140 európskym projektom bude možné vybudovať na celom kontinente chýbajúce dopravné spojenia, podporiť udržateľnú dopravu a vytvoriť pracovné miesta. Projekty budú financované prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (NPE) – grantovej schémy EÚ na podporu dopravnej infraštruktúry. S týmto rozpočtom bude môcť EÚ splniť ciele v oblasti klímy stanovené v európskej zelenej dohode. Veľmi silný dôraz sa bude venovať projektom na posilnenie železníc vrátane cezhraničných prepojení a spojení s prístavmi a letiskami.

V námornom odvetví sa uprednostnia projekty pobrežnej námornej dopravy založené na alternatívnych palivách a inštalácii dodávok energie na pevnine pre prístavy, ktorá by mala priniesť zníženie emisií z lodí v prístavoch. Celkovo EÚ podporí 55 projektov železničnej infraštruktúry nachádzajúcich sa v transeurópskej dopravnej sieti (TEN-T), 19 projektov zameraných na prechod na ekologickejšie palivá pre dopravu a deväť projektov interoperability železničného systému v EÚ a plynulej prevádzky vlakov, a to prostredníctvom Európskeho systému riadenia železničnej dopravy (ERTMS).

Viac..  Autá kvôli prísnejším emisným limitom nakoniec nebudú drahšie

Modernizácia rušňov a železničných tratí tak, aby vyhovovali zjednotenému Európskemu systému riadenia vlakov, zvýši bezpečnosť, skráti čas cestovania a optimalizuje používanie tratí. EK sa zameria aj na podporu infraštruktúry pre alternatívne palivá aj v cestnej doprave – konkrétne inštaláciou 17 275 nabíjacích miest v rámci cestnej siete a nasadením 355 nových autobusov.

O dac

Odporúčame pozrieť

lexmann

Europoslankyňa Miriam Lexmann: Musíme prehodnotiť ciele „Green Dealu“

Naša budúcnosť závisí od zdravej planéty. Dôkazom je aj európska zelená dohoda, ku ktorej sa …

Consent choices