Digitálne poskytovanie verejných služieb sa v Európe za posledné dva roky zlepšilo. Vyplýva to z referenčnej správy o elektronickej verejnej správe (eGovernment), ktorú zverejnila Európska komisia. Kritériá hodnotenia zahŕňajú transparentnosť verejných služieb online, používateľskú dostupnosť a cezhraničnú mobilitu.
Transparentnosť online verejných služieb, teda to aké zrozumiteľné a otvorené sú informácie o spôsobe poskytovania služieb a vyhľadávania údajov, sa za posledné dva roky zlepšila z 59 % na 66 %. Rovnako sa zvýšila aj používateľská dostupnosť pre mobilné zariadenia, ktorá v súčasnosti predstavuje 76 % (oproti 62 %). To znamená, že viac ako 3 zo 4 online služieb sú prispôsobené používaniu pomocou mobilného zariadenia. Hlavnou výzvou zostáva kybernetická bezpečnosť, iba 20 % všetkých adries vládnych webových stránok spĺňa základné bezpečnostné kritériá. Za očakávaniami zaostáva aj zavádzanie elektronickej identity, ktoré by mohli občania využívať aj v iných krajinách. Elektronická identita je dostupná len v 9% služieb. Práve o jej zavádzaní je otvorená verejná konzultácia, v ktorej môžu záujemcovia vyjadriť svoj názor až do 2. októbra. Komisia čoskoro predloží návrh na bezpečnú európsku elektronickú identitu.