digitalizacia, online
Ilustračné PHOTO: © European Union- EP.

Správa Komisie ukazuje, že digitálne verejné služby sa zlepšili v celej Európe

Digitálne poskytovanie verejných služieb sa v Európe za posledné dva roky zlepšilo. Vyplýva to z referenčnej správy  o elektronickej verejnej správe (eGovernment), ktorú zverejnila Európska komisia. Kritériá hodnotenia zahŕňajú transparentnosť verejných služieb online, používateľskú dostupnosť a cezhraničnú mobilitu.

Transparentnosť online verejných služieb, teda to aké zrozumiteľné a otvorené sú informácie o spôsobe poskytovania služieb a vyhľadávania údajov, sa za posledné dva roky zlepšila z 59 % na 66 %. Rovnako sa zvýšila aj používateľská dostupnosť pre mobilné zariadenia, ktorá v súčasnosti predstavuje 76 % (oproti 62 %). To znamená, že viac ako 3 zo 4 online služieb sú prispôsobené používaniu pomocou mobilného zariadenia. Hlavnou výzvou zostáva kybernetická bezpečnosť, iba 20 % všetkých adries vládnych webových stránok spĺňa základné bezpečnostné kritériá. Za očakávaniami zaostáva aj zavádzanie elektronickej identity, ktoré by mohli občania využívať aj v iných krajinách. Elektronická identita je dostupná len v 9% služieb. Práve o jej zavádzaní je otvorená verejná konzultácia, v ktorej môžu záujemcovia vyjadriť svoj názor až do 2. októbra. Komisia čoskoro predloží návrh na bezpečnú európsku elektronickú identitu.

Viac..  EÚ na svoj zoznam sankcií pridala šesť osôb za kybernetické útoky

O mam

Odporúčame pozrieť

kyberneticka bezpecnost

Eurobarometer: EÚ musí posilniť zručnosti v oblasti kybernetickej bezpečnosti

Z dnes uverejneného prieskumu Eurobarometra vyplýva, že nedostatok kybernetických zručností narastá, že je potrebných viac odborníkov na kybernetickú bezpečnosť a …

Consent choices