Na pôde Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky sa uskutočnilo pracovné stretnutie s partnermi rezortov k spoločnému postupu pri efektívnejšom zabezpečení prezentačných aktivít v zahraničí. Cieľom stretnutia bolo nadviazať na medzirezortný dialóg o koordinovanom postupe pri budovaní pozitívnej reputácie Slovenska, inšpirovať sa dobrými príkladmi z praxe iných krajín, ako aj adekvátne zabezpečiť kľúčové prezentačné podujatia v nadchádzajúcom období. „Som presvedčený, že spoločne dokážeme všetky návrhy a iniciatívy na zlepšenie súčasného modelu prezentácie Slovenska v zahraničí úspešne pretaviť aj do praxe,“ skonštatoval generálny riaditeľ Sekcie ministra zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Michal Kottman na záver rokovania.
Rezort diplomacie riadi činnosť Pracovnej skupiny pre koordinovanú prezentáciu Slovenskej republiky v zahraničí. Vďaka jej činnosti bol prvýkrát v histórii samostatnej Slovenskej republiky zavŕšený proces budovania národnej značky, ktorá je vyjadrená sloganom Dobrý nápad Slovensko. V roku 2019 sa v prestížnom prieskume značiek FutureBrand Country Index 2019 Slovensko stalo krajinou, ktorá si svoj imidž zlepšila najviac spomedzi všetkých. Aj vďaka úspešnej národnej značke sme dnes v zahraničí vnímaní oveľa pozitívnejšie, čo predstavuje obrovský potenciál vo väčšej miere zviditeľniť Slovensko v zahraničí.