Opel Insignia GSi: Vydarený facelift so suverénnym výkonom

Insignia nie je novým modelom nemeckej značky vo francúzskych rukách, konštruktéri však vytvorili zaujímavý originál s prívlastkom GSi. Patrí medzi najväčšie autá strednej triedy a má ambíciu siahať o stupeň vyššie. Poskytne komfort aj na dlhé cesty a pre celú rodinu.
Pohľad na karosériu liftback so štyrmi dverami mierne pripomína Volkswagen Aerton, má však vlastný rukopis a zaujme. Ak by mal bezrámové okná dverí, mohli by sme ho považovať aj za vydarené kupé. Zostaňme však pri liftbacku, ktorý sa kvôli výrazne červenej farbe karosérie a čiernym doplnkom nemôže sťažovať na nedostatok záujmu. Siluetu vyvážene dotvárajú veľké 20-palcové kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami, plynule sa zvažujúca línia strechy a GSi doplnky. Skrátka, Insignia svojou robustnosťou a dravým imidžom pôsobí majestátne. Rozmery na to má: dĺžka dosahuje 4910 mm a rázvor osí kolies 2829 mm. Autu dominuje nová maska s chrómovanými prvkami i grafika svetiel.

www.netcarshow.com

Interiér z prémiovej kategórie
Insignia je veľké auto nielen zvonka ale najmä zvnútra. Pohodlné sedadlá majú AGR certifikát, športový vzhľad, aj príjemné doťahovanie bočníc. Praktické je nastavenie dĺžky sedenia a tlačidlo masáže. Sedadlá fungujú vynikajúco a masáž je skôr bonusom. Vzadu je miesta na rozdávanie, aj keď sem-tam cítiť dynamickú a klesajúcu líniu strechy. Klasici ocenia funkčný infotainment bez komplikovaných vyhľadávaní a ovládaní. Multimédiá sú usporiadané logicky, klimatizácia samostatná, bez nevyhnutnej integrácie do menu.

www.netcarshow.com

Ťažká váha si trúfa na rýchlu jazdu

Pod kapotou modernizovanej Insignie je úplne nový turbobenzínový štvorvalec, ktorý ponúka viac ako evolúciu predchádzajúceho agregátu. Hoci kvôli emisným normám stratil tri desiatky konských síl, stále pôsobí suverénne. Výkon dvojlitrového motora je 230 koní a pracuje s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Samozrejmosťou je náhon na všetky štyri kolesá, čo umožňuje pomerne ťažkému autu jazdiť športovo a dynamicky.

Viac..  Ivan Štefanec: Slovenské predné brzdové svetlo môže byť čoskoro realitou
www.netcarshow.com

Pôžitok z jazdy a komfort pre celú rodinu
Motor funguje veľmi dobre, na diaľnici treba rátať s vyššou spotrebou. Dosiahli sme priemer 9 litrov, na okresných cestách sa spotreba dá znížiť na sedem. Výborný bol aj adaptívny podvozok vozidla. Jazdiť takýmto vozidlom však zvádza k rýchlej jazde a nadvýkon motora provokuje zatlačiť na plynový pedál. Spotreba vyskočila aj na 11 litrov, no radosť z jazdy za to stála. Veľké auto so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy je možnosť, ktorú si užijete. A keďže toto leto chceme vyraziť na dovolenky, dodávame, že ak ide o liftback, veľký a prístupný batožinový priestor s objemom 490 litrov vyhovie celej rodine.

www.netcarshow.com

O Juraj Turis

Consent choices