Didier Ryenders
Didier Reynders, eurokomisár pre spravodlivosť. PHOTO: European Union 2021.

Európska komisia dala TikToku mesiac na riešenie sťažností voči jeho praktikám

Existujú obavy, že populárna videoplatforma má zavádzajúce podmienky používania a tiež nedostatočne chráni deti pred skrytou reklamou.

BRUSEL – Európska komisia (EK) dala v piatok čínskej videoaplikácii TikTok mesiac na to, aby odpovedala na sťažnosti Európskej spotrebiteľskej organizácie (BEUC) o jej obchodných praktikách. Komisia uviedla, že začala diskusie s platformou a národnými spotrebiteľskými orgánmi. Predchádzalo tomu varovanie od BEUC o údajnom porušovaní práv spotrebiteľov.

Komisia uviedla, že niektoré zmluvné podmienky v pravidlách TikToku možno považovať za zavádzajúce a zmätočné pre spotrebiteľov. Ako tiež dodala, evidujú obavy týkajúce sa problémov, ktoré zahŕňajú skryté marketingové a reklamné stratégie zamerané na deti.

BEUC podala sťažnosť na TikTok u EK a siete úradov pre ochranu spotrebiteľov vo februári. V nej uviedla, že viaceré podmienky v „Podmienkach služby“ TikToku sú nespravodlivé a platforma, ktorá je obzvlášť populárna u mládeže, nedostatočne chráni deti od skrytých reklám a potenciálne škodlivého obsahu.

Viac..  EÚ online platformám: Eliminujte dezinformácie o voľbách, inak riskujete postihy

„Súčasná pandémia viac urýchlila digitalizáciu. To prinieslo nové príležitosti, ale tiež vytvorilo nové riziká, najmä pre zraniteľných používateľov,“ pripomenul eurokomisár pre spravodlivosť Didier Ryenders. Ako tiež povedal, v EÚ je zakázané zameriavať sa na deti a mládež s reklamou skrytou napríklad v banneroch vo videách. „Dialóg, ktorý dnes začíname, by mal podporiť TikTok v dodržiavaní pravidiel EÚ na ochranu spotrebiteľov,“ dodal.

O redakcia/SITA

Odporúčame pozrieť

Európska komisia hodnotila aj Slovensko. Je to pomerne smutné čítanie, reaguje Jozef Mihál. VIDEO

Na bezplatný odber spravodajstva z EÚ do vášho emailu sa môžete prihlásiť tu: PRIHLÁSENIE. Zdieľaj …

Consent choices