„Základom bolo pre mňa zachovať čo najvyššiu úroveň ochrany obetí nehôd pri čo najnižšej cene poistiek. Podarilo sa dohodnúť, že PZP sa nebude vzťahovať na elektrické bicykle do 25 km/hod, pretekárske vozidlá či ťažké a pomalé pracovné stroje s rýchlosťou do 14 km/h. Tým odľahčíme aj garančný fond, na ktorý sa všetci cez PZP skladáme,“ priblížil europoslanec Eugen Jurzyca.
Nové pravidlá prinesú podľa Jurzycu aj viac možností poistenia pri kúpe vozidla v zahraničí. „Po novom si kupujúci už nebude musieť poistiť vozidlo na prevoz v krajine, kde vozidlo kupuje, ale bude si ho môcť poistiť rovno v krajine, kde ho plánuje registrovať a používať. Potreba revízie smernice súvisí aj s rozhodnutím Súdneho dvora EÚ, z ktorého vyplývala povinnosť poistiť každé vozidlo s motorom, teda napríklad aj elektrické bicykle, ako aj všetky vozidlá bez ohľadu na to, či sa používajú na cestách. V krajinách, kde poisťovne upravujú ceny na základe histórie nehôd, tzv. bonus malus systém, sa budú musieť tieto zľavy/prirážky nediskriminačne uplatniť voči všetkých občanom Únie,“ priblížil Eugen Jurzyca.
Nové pravidlá začnú platiť dva roky po prijatí. Po siedmich rokoch od začiatku účinnosti nových pravidiel má Komisia vypracovať hodnotiacu správu o tom, ako sa pravidlá osvedčili v praxi.