mobil
Ilustračné PHOTO: © European Union-EP.

WhatsApp čelí pre nové podmienky sťažnostiam spotrebiteľských organizácií

Komunikačná aplikácia WhatsApp čelí v Európskej únii sťažnostiam, podľa ktorých vyvíja neférový nátlak na používateľov, aby získala ich súhlas s novými podmienkami používania a ochrany súkromia. Európska spotrebiteľská organizácia (BEUC) podala v pondelok sťažnosť Európskej komisii. Tvrdí, že aplikácia zmenila podmienky spôsobom, ktorý nie je transparentný a dostatočne zrozumiteľný. Obavy, že WhatsApp bude jednoduchšie zhromažďovať údaje a zdielať ich so svojou materskou firmou Facebook viedli mnohých používateľov k prechodu na konkurenčné platformy ako Signal a Telegram.

„WhatsApp mesiace bombarduje používateľov agresívnymi a neustálymi vyskakovacími správami, aby ich prinútil akceptovať nové podmienky používania a ochrany súkromia,“ uviedla generálna riaditeľka organizácie BEUC Monique Goyensová. Prevádzkovateľ služby podľa nej používateľom hrozí, že pokiaľ neprijmú nové podmienky, stratia prístup k aplikácii. „Spotrebitelia však nevedia, čo vlastne prijímajú,“ zdôraznila Goyensová. K sťažnosti BEUC sa podľa agentúry AP pripojili spotrebiteľské organizácie z ôsmich členských štátov EÚ.

Viac..  Komisia prijala technické normy pre cezhraničné európske peňaženky digitálnej identity

WhatsApp tvrdí, že sťažnosti sú výsledkom nedorozumenia a víta možnosť situáciu vysvetliť. Aktualizácia má podľa nich, naopak, zlepšiť transparentnosť v oblasti zberu a používania dát. „Aktualizácia nerozširuje našu možnosť zdielať dáta s Facebookom a nemá dopad na súkromie vašich správ, ktoré zdieľate s priateľmi alebo rodinou, kdekoľvek ste na svete,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.

O mam

Odporúčame pozrieť

Čína podá Svetovej obchodnej organizácii sťažnosť proti clám EÚ

Čína podá Svetovej obchodnej organizácii (WTO) sťažnosť proti osobitným clám, ktoré zaviedla Európska únia (EÚ) …

Consent choices