Eurovoľby 2024. PHOTO: redakcia

Občianska spoločnosť, podniky aj kultúrne inštitúcie podporili účasť v eurovoľbách

Dobrovoľníci z radov mládeže, celoeurópske skupiny občianskej spoločnosti a globálne podniky sa zapojili do kampane #využisvojhlas pred európskymi voľbami, ktoré sa konajú 6. až 9. júna. Do kampane s cieľom zvýšiť povedomie o dôležitosti volieb a povzbudiť občanov v celej Únii, aby volili, sa zapojili poprední predstavitelia európskych podnikateľských, kultúrnych a neziskových komunít.

Viac ako 500 celoeurópskych organizácií a mnoho ďalších na národnej úrovni propagovalo kampaň #využisvojhlas prostredníctvom svojich sietí, vlastných kampaní alebo kanálov sociálnych médií. Kampaň mimovládnej organizácie Save The Children „Rátam sa, hlasujem“ zahŕňala video na sieti LinkedIn a vizuálne prvky na podporu hlasovania. Európska asociácia pre miestnu demokraciu (ALDA) spustila kampaň „TALE – Prevezmi vedenie v európskych voľbách“ s cieľom podporiť účasť na voľbách.

Európska rada pre utečencov a vyhnancov spustila kampaň #EUisU + Vote EP 24, ktorá obsahuje pieseň a motivačné videá občanov, ktoré povzbudzujú ľudí k voľbám. Projekt „eurVote eurFuture“ organizácie Democracy International v desiatich krajinách je snahou zvýšiť povedomie o voľbách do Európskeho parlamentu prostredníctvom podujatí, informačných letákov, nálepiek „Volím“ a videí s návodom, ako voliť, zameraných na prvovoličov. Inclusion Europe predstavila kampaň za hlasovacie práva ľudí s mentálnym postihnutím, pričom zdieľala obsah na Instagrame a nabádala k účasti.

V kontexte komunity Európskeho parlamentu together.eu zorganizovali mladí dobrovoľníci v celej EÚ rôzne aktivity súvisiace s voľbami, ako sú tanečné stretnutia, sadenie stromov, jarné upratovanie, krčmové kvízy, semináre, prednášky, hudobné festivaly a iné druhy podujatí.

V Nemecku bol zorganizovaný basketbalový turnaj pre viac ako 100 účastníkov. V Španielsku vytvoril mládežnícky aktivista Pol Villaverde Palumba, celoeurópsku mobilnú aplikáciu, ktorá má ľuďom pomôcť zistiť, ktorú stranu alebo kandidáta majú voliť. V Portugalsku komunitní aktivisti organizovali surferské podujatia pre ľudí so zdravotným postihnutím a tvorivé partnerstvá s miestnymi športovými klubmi. V Írsku sa Daniel Long, mladý farmár, pripojil k ďalším dobrovoľníkom, aby zorganizovali množstvo volebných podujatí na írskom vidieku a na univerzitách. Úspešné európske príbehy, ako je platforma na streamovanie hudby Spotify a švédsky výrobca potravín Oatly, povzbudzujú svojich zákazníkov, aby volili, a informujú ich o voľbách na svojich platformách. V rámci kampane #všetkyrukyzademokraciu dáva Universal Music Group návštevníkom koncertov pečiatky súvisiace s voľbami na ruku, aby im pripomenula, aby išli voliť. Celkom 898 kín v celej Únii sa zaviazalo pred premietaním vysielať video z kampane EÚ #využisvojhlas a filmové festivaly vo Francúzsku, Bulharsku, Nemecku a Holandsku povzbudzovali návštevníkov festivalov a profesionálov z filmového priemyslu, aby využili svoj hlas vyvesením transparentov a e-plagátmi, zasielaním informačných letákov a zverejňovaním obsahu na svojich kanáloch sociálnych médií.

Viac..  Volebná účasť bola najlepšou v histórii eurovolieb na Slovensku

(TASR)

O mam

Odporúčame pozrieť

moldavsko

EÚ pošle Moldavsku ďalších deväť miliónov eur na podporu ozbrojených síl

Členské štáty Európskej únie vo štvrtok rozhodli o pomoci vo výške deväť miliónov eur v …

Consent choices