automobily, eCall
Ilustračné PHOTO: © European Union.

Budúcnosť automobiliek v Európe je ohrozená. Fabriky prehrávajú cenový boj s Áziou


Zákaz predaja áut so spaľovacím motorom sa musí odložiť. Z Európskeho parlamentu zaznievajú radikálne výzvy na prehodnotenie politiky automobilového priemyslu. Európske fabriky totiž nedokážu cenovo konkurovať tým ázijským, preto sa čoraz hlasnejšie hovorí o prepúšťaní.

Záujem o elektromobily v Európskej únii začal klesať. Automobilový priemysel v Číne ho doslova prevalcoval. „Postupne sa dozvedáme, že náš automobilový priemysel je naozaj v troskách a treba hľadať riešenia,“ hovorí europoslankyňa Miriam Lexmann (KDH).

Dopyt po elektroautách klesá

Možné zmeny odštartovala ohlásená možnosť zatvorenia veľkej automobilky v belgickom Bruseli. Dôvodom je prudký pokles dopytu po elektroautách. „Bola to taká možno posledná kvapka pre to, aby sa naozaj zdvihla nejaká politická vlna,“ ozrejmila europoslankyňa Ľubica Karvašová (PS).

V čom spočíva rozpor v europarlamente?

Súčasné pravidlá hovoria, že všetky nové autá predávané od roku 2035 už nemajú produkovať žiadne emisie. Rozpor v europarlamente je ale v tom, či spaľovacie motory ponechať dlhšie alebo automobilkám viac pomáhať pri prechode na elektromobilitu.

Záujem o elektromobily v Európskej únii začal klesať. Automobilový priemysel v Číne ho doslova prevalcoval. „Postupne sa dozvedáme, že náš automobilový priemysel je naozaj v troskách a treba hľadať riešenia,“ hovorí europoslankyňa Miriam Lexmann (KDH).

Dopyt po elektroautách klesá

Možné zmeny odštartovala ohlásená možnosť zatvorenia veľkej automobilky v belgickom Bruseli. Dôvodom je prudký pokles dopytu po elektroautách. „Bola to taká možno posledná kvapka pre to, aby sa naozaj zdvihla nejaká politická vlna,“ ozrejmila europoslankyňa Ľubica Karvašová (PS).

V čom spočíva rozpor v europarlamente?

Súčasné pravidlá hovoria, že všetky nové autá predávané od roku 2035 už nemajú produkovať žiadne emisie. Rozpor v europarlamente je ale v tom, či spaľovacie motory ponechať dlhšie alebo automobilkám viac pomáhať pri prechode na elektromobilitu.

Viac..  Martin Hojsík: Rusko je agresor, Rusko musí zaplatiť za túto vojnu

„Toto sú vlastné góly, ktoré si dala Európska komisia. Doplácajú na to dnes robotníci a pracujúci ľudia v celom automobilovom priemysle,“ povedal nezaradený europoslanec Ľuboš Blaha (Smer-SD).

„My musíme byť naozaj na špičke tohto odvetvia, a to znamená konkurovať aj masívnej výrobe elektromobilov v Číne,“ vysvetlil europoslanec Michal Wiezik (PS). Práve voči Číne sa Brusel bráni zavedením špeciálneho clá na dovoz ich áut, lenže odpoveďou budú zase nové clá na iné európske produkty, ktoré tam vyvážame.

Premiérov čaká samit

„Čínske automobilky dokážu dovážať elektrické autá na náš trh oveľa lacnejšie ako tie, ktoré vyrábame v Európskej únii,“ dodala europoslankyňa Katarína Roth Neveďalová (Smer-SD). O nových termínoch zákazu spaľovacích motorov sa budú dohadovať premiéri na samite. Ten bývalý je za ponechanie súčasných termínov, avšak upozorňuje na iný problém.

„Človek nemá veľmi veľkú motiváciu kupovať elektrické auto, ak nemá tú infraštruktúru, kde ho nabiť ako to nabíjať,“ hovorí europoslanec Ľudovít Ódor (PS).

Chcete vedieť viac o situácii na európskom trhu s elektromobilmi? Pozrite si reláciu Európa od A po Z:

(noviny.sk)

O neds

Odporúčame pozrieť

Ľubica Karvašová: Európskej únii sa stále nepodarilo dostať nelegálnu migráciu pod kontrolu, potrebujeme európske riešenie

Na bezplatný odber spravodajstva z EÚ do vášho emailu sa môžete prihlásiť tu: PRIHLÁSENIE. V …

Consent choices