BRATISLAVA / Systémom núdzového volania eCall budú vybavené všetky nové autá, ktoré prídu na trh. Znamená to, že tieto vozidlá vám budú vedieť v prípade núdze automaticky privolať pomoc. Pozrime sa na to, ako to bude vyzerať v praxi.
Zažiť to nechce nikto, no reálne to hrozí každému, kto si sadne za volant. Na odľahlej ceste havarujete, zostanete nevládne sedieť v aute a mobil neviete alebo jednoducho nezvládnete nájsť. Naokolo sa nikto nenachádza a vy si nedokážete privolať pomoc. Záchranou môže byť nová služba s názvom eCall. Stačí stlačiť jediné tlačidlo a ak nezvládnete ani to, dokáže sa aktivovať aj sama.
Tiesňové volania eCall budú prijímať na operačnom pracovisku linky 112 v Trenčíne. Novinku si tam pochvaľujú. „Súčasťou tohto tiesňového volania je aj sada údajov, ktorá sa operátorovi zobrazí priamo v informačnom systéme. Najdôležitejším údajom je presná poloha, už len na základe toho môžeme vyslať zložky na zásah,“ hovorí Adam Regec zo sekcie krízového riadenia MV SR.
ECall bude v blízkej budúcnosti zo zákona súčasťou každého nového osobného vozidla. Hororové situácie, ako napríklad jedna z Handlovej, kde havaroval mladý otecko, by tak mali byť už čoskoro minulosťou. V aute zakliesnený muž vtedy desať hodín v mrazoch čakal na pomoc a zohrieval sa pálením detských hračiek. „Môžeme ušetriť celé hodiny a zachrániť vďaka tomu množstvo ľudských životov,“ povedal Regec.
Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk