Až 600 miliónov eur sa chystá Európska komisia investovať do riešenia preťaženia vzdušného priestoru. Predpokladá totiž, že počet letov sa v nasledujúcich desiatich ž dvasdsiatich rokoch zvýši o 50 %. Pracuje sa preto na novej technológii, potrebnej na dobudovanie projektu Jednotné európske nebo. Ten by mal znásobiť kapacitu a znížiť náklady na riadenie letovej prevádzky až o polovicu.
Podľa komisára EÚ pre dopravu Siima Kallasa je treba problém rýchlo riešiť. Tvrdí, že „…budeme čeliť veľkému preťaženiu a chaosu v našom vzdušnom priestore. Na zemi budú letiská také vyťažené, že 2 milióny lietadiel nebudú môcť vzlietnuť alebo pristáť. A narastajúce preťaženie prináša aj zvýšené bezpečnostné riziko, omeškania a reálne hospodárske náklady.“
Roztrieštenosť európskeho vzdušného priestoru každý rok spôsobí leteckým spoločnostiam, ale aj ich zákazníkom dodatočné náklady vo výške takmer 5 miliárd eur. Vzdialenosť priemerného letu sa zbytočne predlžuje o 42 kilometrov, a tak lietadlo spáli viac paliva, uvoľní sa viac emisií, zvyšujú sa používateľské poplatky a predlžujú sa omeškania. Pre zaujímavosť, Spojené štáty riadia vzdušný priestor rovnakej veľkosti s väčším objemom letovej prevádzky pri takmer polovičných nákladoch.
Spomínaných 600 miliónov eur sa teda použije na vývoj prostriedkov umožňujúcich leteckým spoločnostiam lietať na nimi preferovaných, priamejších trasách s využitím nových technológií na výmenu údajov medzi vzduchom a zemou; integráciu nových typov lietadiel, ako napríklad bezposádkových lietadiel; optimalizáciu riadenia prevádzky najmä na zemi.
Jednotné európske nebo prinesie nezanedbateľné výhody. Náklady sa znížia na polovicu, klesne vplyv letov na životné prostredie, a to o 10 percent, trojnásobného zvýšenia kapacita sa zvýši až trojnásobne, a tak sa skrátia meškania na zemi i vo vzduchu a rádovo desaťnásobne sa zlepší bezpečnosť.