Outback sa po prvýkrát predstavil v roku 1995 ako crossover a bol považovaný za prvý model svojho druhu. Rýchlo sa udomácnil ako obľúbená verzia milovníkov outdoorových aktivít a vďaka rastúcej popularite sa stal vlajkovou loďou značky.
Faktom je, že na slovenskom trhu je už tretí rok po sebe najpredávanejším benzínovým kombi strednej triedy. Obľúbenosť potvrdzuje aj tretia priečka v tohtoročnej ankete Auto roka v SR.
Značka verná tradícii dizajnu a kvality
Tvrdenie nie je ani trochu prehnané. Subaru Outback sa od uvedenia na trh zaraďuje najspoľahlivejšie vozidlá. Tak ho poznáme a náš test to potvrdil. Vzhľadom určite vzbudzuje pozornosť majiteľov SUV, pretože Outback ide ďalej. Pôsobí aj ako limuzína, v našom prípade vo verzii kombi, ale vďaka svetlej výške 20 cm tiež aj ako auto vhodné do terénu. Nami testovaný model s označením X mal navyše výrazné ochranné plastové lemy, ktoré zdôrazňujú všestrannosť.
Stratégia: tradičnú kvalitu netreba meniť
Pätnásť rokov sa dizajn tejto mohutnej štvorkolky veľmi nemenil. Japonský výrobca ide cestou tradičnej filozofie a na rozdiel od konkurencie neponúka za každú cenu množstvo výbav. Subaru vytvára modely s prioritou kvality a v intenciách hesla, čo je dobré, netreba veľmi meniť. Od predchádzajúcej generácie sa nami testovaná verzia líšila výraznejšie snáď iba modernejšie tvarovanými prednými svetlami a lištou na prednej maske.
Outback smeruje k priemeru strednej triedy
Vďaka výške pôsobí Outback mohutne a vzbudzuje rešpekt. Dĺžkou a šírkou už patrí k priemeru strednej triedy. Zboku zaujme skoro vodorovnou líniou strechy a spodnej časti okien. Pekné čierne disky pri plastovej ochrane blatníkov trochu zanikajú. Rovnakú farbu majú aj spätné zrkadlá a nosiče na streche auta. Zadnej strane dominuje mohutný nárazník vystupujúci do priestoru s poctivou ochranou nakladacej hrany a štýlovo vykrojené zadné svetlá s LED technikou.
Kvalita štýlu a komfortu v interiéri
Trochu konzervatívny vonkajší dizajn si autori vynahradili v interiéri. Nielen, že pribudli modernejšie materiály s dielenským spracovaním, no najmä ergonómia a funkčnosť zostali na tradične najvyššej úrovni. Zaujal nás športový volant s bohatým rozsahom nastavenia. Potešil klasický prístrojový panel s prehľadnými ciferníkmi v športových tubusoch. Displej palubného počítača poskytuje množstvo informácií, stredový tunel je pokrytý luxusne pôsobiacim materiálom. Infotainment je intuitívny a jeho reakcie sú rýchle.
Partner na všetky druhy ciest
Sedenie v priestrannom a dokonale odhlučnenom interiéri s pohodlnými sedadlami, ktoré dokonca aj v zadnom rade možno posúvať, je pre vodiča i posádku veľmi príjemné. To, samozrejme, zvádza naplno využiť auto na všetkých druhoch ciest. Napomáha tomu 2,5 litrový benzínový atmosférický štvorvalcový motor s CVT prevodovkou. Počas testu sme jazdili v náročnejšom teréne, po diaľnici, okresných cestách i v meste. Priemerná spotreba bola 9 litrov benzínu, na okresných cestách sa Outback uspokojil aj s necelými siedmimi litrami.
Záver: úroveň luxusných tried prémiových značiek
Subaru Outback patrí k zriedkavým zjavom na súčasnom automobilovom trhu. Uplatňovanie tradície kvality, spoľahlivosti a všestrannosti je neporovnateľné s inými modelmi tejto triedy. Nuž, nie je ťažké stať sa fanúšikom tohto modelu. Oceňujeme najmä komfortne naladený podvozok zabezpečujúci pohodlnú jazdu na úrovni luxusných tried prémiových značiek.
A ešte niečo, s čím sme boli nadmieru spokojní: Kto sa doteraz bál CVT prevodoviek, v tomto prípade určite zmení názor. Pre informáciu, cena od 33 990 eur za kvalitu určite stojí.