Zdieľajte tento návod so svojimi priateľmi a pomôžte im zachrániť peniaze za letenky.
?Podľa európskeho práva (konkrétne článok č. 8 smernice EC 261/2004) máte na výber z dvoch možností. Buď vám letecká spoločnosť ponúkne alternatívu (najčastejšie vo forme poukážky alebo “vouchera”), alebo vám musí vrátiť plnú cenu letenky.
?Ak sa rozhodnete pre vrátenie peňazí, spoločnosť by tak mala urobiť do 7 dní. V súčasnej kríze sa tak často nedeje a spoločnosti majú vo zvyku tlačiť zákazníkov, aby prijali poukážky. Ak trváte na vrátení hotovosti, neprijímajte poukážky, pretože tak by mohol byť váš nárok považovaný za vybavený.
?Zároveň chcem podčiarknuť, že letecké spoločnosti sú pre prebiehajúcu krízu vo veľkých ekonomických problémoch. Ak si teda môžete dovoliť akceptáciu poukážok, pretože viete, že cestovať aj tak budete musieť, tak vám ju odporúčam prijať. Krach mnohých spoločností by totiž mohol znamenať vyššie ceny leteniek v budúcnosti.
?Ak ste kupovali letenky napríklad cez cestovnú kanceláriu, tak letecká spoločnosť vás nemôže na ňu odkazovať. Peniaze za letenku vám musí podľa zákona vrátiť priamo letecká spoločnosť.
?Váš nárok si môžete s leteckou spoločnosťou vybaviť osobne, alebo tým poveriť jednu z mnohých spoločností, ktoré váš nárok vybavia za vás. Ak uspejú a peniaze sa vám vrátia, väčšinou si za to účtujú určité % z ceny letenky.
? V tejto ťažkej dobe vám ale odporúčam trpezlivosť a trvajte na svojich právach primárne u dopravcu. Ak by to nezabralo, všetky možnosti, ako sa ďalej brániť, nájdete na tejto adrese: https://europa.eu/…/trav…/passenger-rights/air/index_sk.htm…