Photo: netcarshow.com

Nový Ford Puma s oživenou históriou takmer zabudnutého modelu

Pred vyše dvadsiatimi rokmi uviedla automobilka Ford na trh model kupé s názvom Puma. Nevybočoval z radu a nebol ani mimoriadne oslnivý, možno je preto trochu prekvapením, že sa pomenovanie ušlo absolútnej novinke. Horúci model je však dokonalejší predátor.

Nová Puma je postavená na vynikajúcom podvozku. Nie je to športová verzia ako u predchodcu, ale robustne pôsobiaci crossover. Za roky absencie na trhu prešlo vozidlo razantným vývojom. Má výrazné predné svetlá, ešte mohutnejšiu prednú masku, oblú a doslova bacuľatú karosériu mierne pripomínajúcu siluetu kupé. Dravý model vzbudzuje rešpekt, ktorý zdôrazňujú aj zadné skupinové svetlá. Na atraktivite sa podieľa aj výrazná modrá farba karosérie, ktorú nemožno prehliadnuť.

Photo: netcarshow.com

V interiéri dominujú multimédiá

Poďme sa však pozrieť dovnútra. Interiér je veľmi podobný Fieste, je však doplnený o digitálny prístrojový štít s 12,3-palcovou obrazovkou. K dispozícií sme mali hneď niekoľko zobrazení meniacich sa na základe zvoleného jazdného režimu. Multimédiá a grafika nadchnú aj vodiča rozmaznaného technológiami, ktorému sa pred očami odohráva efektné svetelné divadlo. Všeobecne je Puma o niečo väčšia než Fiesta, no v interiéri ponúka viac pohodlia a komfortu pre pasažierov na zadných sedadlách aj v oblasti hlavy. Ani vyšší  cestujúci sa nebudú sťažovať.

Photo: netcarshow.com

Ťah hodný mačkovitej šelmy

Pod kapotou je umiestnený úplne nový litrový preplňovaný benzínový motor EcoBoost s dodatkom Mild Hybrid. Celková pohonná sústava je doplnená o 48 voltový akumulátor, ktorý generátorom pomáha spaľovaciemu motoru dodatočnými 11,5 kilowattmi. Vďaka hybridu má auto najmä pri rozjazde vynikajúci ťah. Znižuje sa tak nielen spotreba, ale zmestí sa aj do prísnych emisných noriem. Mali sme k dispozícii výkonovú verziu 114 kW spriahnutú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Spolu je to 155 koní, s ktorými šelma spolupracuje priam ukážkovo. Náš agregát bol nielen dokonale odhlučnený ale aj pružný a prekvapujúco úsporný vďaka schopnosti vypínania jedného valca. Jazdili sme s priemerom 6,1 litra na sto kilometrov. Myslíme si, že veľmi dobré výsledky by mohli znamenať aj začiatok konca kritiky trojvalcových motorov.

Viac..  Európska ľudová strana navrhne prehodnotiť zákaz spaľovacích motorov v EÚ
Photo: netcarshow.com

Prekvapenie ukryté v kufri

Pod pomerne vysokou podlahou sa skrýva originálna novinka s názvom megabox. Teda ďalších 80 litrov priestoru, ktorý má nosnosť 50 kilogramov, na dne je vyberateľná rohož a pod ňou zátka ako vo vani. V boxe možno uložiť mokré alebo zašpinené predmety a potom ho jednoducho umyť vodou. Pohodlne sa doň zmestia na výšku napríklad 1,5-litrové fľaše s minerálkou alebo celá autochladnička. Celkovo má kufor objem 402 litrov a variabilite pri prevoze vyšších predmetov napomáha aj pohyblivý kryt, ktorý je celý zavesený na dverách, takže po otvorení neprekáža.

Photo: netcarshow.com

Športovec, auto roka a víťaz crash testu
Charakter zaujímavého auta provokuje k športovejšej jazde. Motor na to má, Ford je dlhodobo známy svojimi prepracovanými trojvalcovými motormi so slušnými výkonmi. Ani ten náš nebol výnimkou. K tomu treba pridať vynikajúci pocit z kombinácie podvozku a odpruženia. V zákrutách sa napriek vyššiemu ťažisku nenakláňa a akčný trojvalec sa vyslovene teší na športovejšiu jazdu, keďže mu dych nedochádza ani pri razantnejšom stlačení plynu.

Naše hodnotenie? Puma má našliapnuté na cestu k úspechu. Vo Veľkej Británii si ju zvolili za Auto roka a v crash teste získala maximálny počet hviezdičiek. Puma má na to, aby podobných ocenení získala ešte viac. Možno aj na Slovensku.

O Juraj Turis

Consent choices