Kampaň bude pokračovať aj po voľbách, dovtedy, kým nový parlament nezvolí budúceho predsedu Európskej komisie. Bude mať štyri etapy.
Prvá sa začína sloganom KONAJ. REAGUJ. ROZHODUJ. Zdôrazňuje, že európski voliči môžu využiť svoje právomoci a zúčastniť sa volieb. Práve takto môžu ovplyvniť budúce smerovanie Európy. Cieľom tejto fázy je tiež vysvetliť nové právomoci Európskeho parlamentu a ich dopad na naše životy. Od februára 2014 spustí EP druhú fázu kampane, v ktorej vyzdvihne päť kľúčových tém: ekonomika, pracovné miesta, kvalita života, peniaze a EÚ vo svete. V tejto fáze sa vo viacerých európskych mestách bude konať séria interaktívnych podujatí.
Fáza tri – teda samotná predvolebná kampaň – odštartuje v ten istý mesiac. Sústredí sa na dátumy volieb, teda 22. – 25. máj 2014. Aby sme ich mali stále na očiach, pribudnú k logu kampane vo chvíli, keď sa už voľby budú blížiť. No a napokon štvrtá, finálna fáza príde po voľbách. Zameria sa na novozvolený Európsky parlament, jeho voľbu budúceho šéfa Európskej komisie a inauguráciu novej EK.
Celá kampaň by mala stáť 16 miliónov eur. Bude prebiehať v 28 krajinách Únie a bude v najmenej 24 jazykoch. Pre zaujímavosť, tieto náklady predstavujú zhruba 3 centy na jedného obyvateľa EÚ.