nakupovanie online

45% Slovákov nakupuje online. Tesne sme prekročili priemer EÚ

Internet počas vlaňajšieho roka používalo až 8 z 10 Slovákov. Pomocou neho nielenže získavame informácie, komunikujeme s priateľmi, úradmi či so svojou bankou, ale pohodlne môžeme cez Internet aj nakupovať. Počas roka 2012 nakupovalo online pravidelne alebo aspoň z času na čas 45 % Slovákov. Nákupy prostredníctvom Internetu tak využíva trojnásobne vyšší počet Slovákov ako pred piatimi rokmi. Vyplynulo to z údajov Štatistického úradu EÚ [Eurostatu].

podiel obyvateľov nakupujúcich onlineSlováci nakupujú online v rovnakej miere ako Európania, hovorí Eva Sadovská, analytička Poštovej banky. Podiel obyvateľov európskej „28“, ktorí počas vlaňajšieho roka uskutočnili prostredníctvom Internetu aspoň jeden nákup, predstavoval totiž 44 %. Slováci sú zároveň najaktívnejšími online nákupcami aj v rámci zoskupenia V4. Spomedzi krajín únie sú najväčšími fanúšikmi online nakupovania Švédi, Dáni a Briti, kde si takouto formou vlani zaobstarali tovary a služby takmer tri štvrtiny obyvateľov. Naopak, nakupovanie cez Internet najmenej vonia Rumunom [5 %] a Bulharom [9 %].

Za posledných 5 rokov sa počet Slovákov nakupujúcich online takmer strojnásobil. V roku 2007 si totiž takouto formou zakúpil tovary a služby iba každý šiesty Slovák. Jednoznačne sme sa tak zaradili medzi národy, ktoré za posledných 5 rokov zaznamenali najväčší rozmach online nakupovania.

Slováci si cez Internet najčastejšie kupujú oblečenie a športové potreby. Takýto tovar si do virtuálneho košíka pravidelne alebo aspoň z času na čas vloží až štvrtina z nás. Každý šiesty Slovák si ale vlani prostredníctvom Internetu zakúpil aj nejaké zariadenie do domácnosti. Možnosť kúpiť si cez Internet knihu či časopis vlani využilo 13 % našich obyvateľov. A každý ôsmy z nás [12 %] si online zarezervoval ubytovanie, resp. zakúpil dovolenku. Za posledné roky ale na popularite získava aj nákup vstupeniek na rôzne podujatia [11 %]. V najmenšej miere aj naďalej využívame internetové obchody na nákupy potravín a jedla [iba 3 % z nás]. Či už konkrétne tovary nakupujeme online v menšej alebo vo väčšej miere, nakupujeme ich oveľa častejšie ako pred piatimi rokmi.

Viac..  Ján Figeľ: Slovensko a spojené brehy Atlantiku

Blížia sa vianočné sviatky a práve predvianočné mesiace bývajú pre obchodníkov veľmi silné. Nápor v tomto období pociťujú aj internetové obchody a to najmä tie, ktoré sú zamerané na predaj oblečenia, kníh či elektroniky, teda tradičných darčekov pod vianočný stromček. Tržby internetových obchodov sú v štatistikách súčasťou tržieb maloobchodu mimo predajní, stánkov a trhov a tie boli vlani počas decembra o desať až dvadsať miliónov eur vyššie ako počas ostatných mesiacov roka.

O red

Odporúčame pozrieť

nasilie

Europarlament schválil historicky prvé pravidlá EÚ o boji proti násiliu na ženách

Cieľom nových pravidiel je predchádzať rodovo motivovanému násiliu a chrániť jeho obete, najmä ženy a …

Consent choices