
Európska komisia predložila návrh reformy informačnej a propagačnej politiky týkajúcej sa európskych poľnohospodárskych a potravinárskych výrobkov. Nová propagačná politika s posilneným rozpočtom, ktorá bude neskôr podporovaná európskou výkonnou agentúrou, by sa mala stať skutočným nástrojom na dobývanie trhov. So sloganom „Enjoy, it’s from Europe“ (Dobrú chuť! Výrobok pochádza z Európy) je jej účelom pomôcť profesionálom tohto sektora, aby prenikli aj na zahraničné trhy, a lepšie oboznámiť spotrebiteľov s úsilím, ktoré sa muselo vynaložiť na zabezpečenie kvality výrobkov, a to na základe skutočnej stratégie vymedzenej na európskej úrovni.
„Vo svete, v ktorom spotrebitelia viac dbajú o bezpečnosť, kvalitu a udržateľnosť spôsobov výroby potravín, majú poľnohospodári a malé a stredné podniky v Európe eso v rukáve. Európsky poľnohospodársky a agropotravinársky sektor je známy kvalitou svojich výrobkov a dodržiavaním noriem, ktoré nemajú obdobu inde vo svete. Hodnota exportu tohto sektora je už vyššia než 110 miliárd EUR, čo z neho robí dôležitý prvok na zvýšenie rastu a tvorby pracovných miest v Európskej únii“ uviedol eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Dacian Cioloş.
Výška európskej pomoci na propagáciu európskeho poľnohospodárstva by sa postupne mala zvýšiť zo 61 mil. EUR v rozpočte na rok 2013 na 200 mil. EUR v rozpočte na rok 2020.