
Čo je naše, to je dobré. Tvrdí to Rada ministrov Európskej únie, ktorá sa rozhodla podporiť produkciu poľnohospodárskych výrobkov v jednotlivých členských štátoch. Nariadenie chce na trhu okrem toho prezentovať čokoládu, pivo, chlieb, cestoviny, kukuricu a bavlnu. Osvetu plánuje robiť i pri rybolove a morských výrobkoch. Cieľ je jednoznačný – spokojný spotrebiteľ a jeho dôvera v domáce produkty.
„Dohoda chce zlepšiť propagáciu poľnohospodárskych výrobkov v Európe i na celom svete. Predpokladáme, že potravinársky priemysel zvýši predaj v zahraničí, vďaka čomu upevní svoje postavenie na jednotnom trhu EÚ,“ vyjadrila sa spravodajkyňa europarlamentu Esther Herranz García.
Ružovú víziu o lepšom poľnohospodárstve má Brusel i v tretích krajinách. Práve v týchto oblastiach rozbieha informačné kampane na tému bezpečnosti potravín a dobrých životných podmienok zvierat. Pozornosť sa venuje tiež spĺňaniu noriem a kvót, ktoré musia výrobcovia v EÚ dodržať.
Parlament chce tiež zabezpečiť, aby všetky vína obsahovali údaj o označení pôvodu a chránenom zemepisnom označení. Len v takom príde poskytne európskym poľnohospodárom finančnú dotáciu.