Už štvrtá konferencia siete CEYTUN sa tento víkend konala v Prahe. CEYTUN je sieť mladých odborárov zo strednej Európy – z Nemecka, Rakúska, Českej republiky, Slovenska, Poľska a Maďarska. Hlavným organizátorom je Nadácia Friedricha Eberta (FES). Témou stretnutia bolo využívanie nástrojov PR a Marketingu v odboroch.

Podujatie otvoril Daniel Reichart, regionálny manažér FES a Vladimír Špánik, zakladateľ peijektu CEYTUN. V úvode konferencie vystúpil prezident Českomoravskej konfederácie odborových zväzov (ČMKOS) Josef Středula, ktorý prezentoval aktuálny marketingový plán českej odborovej centrály: “V minulom roku sme prešli na modernejšiu identitu značky ČMKOS a zaviedli nové logo výraznej červenej farby.”.
Počas dvoch dní konferencie každá národná delegácie prezentovala svoje aktivity v oblasti marketingu a PR, ktoré bolo analyzované expertmi Jiří Dohnalom a Vítom Heinzom.
V rámci konferencie vystúpil aj Julian Scola z Európskej odborovej konfederácie (EOK) a predstavil komunikačnú stratégiu európskych odborov. Uviedol niektoré prvky z nedávnej kampane, ako aj mediáne a prezentačné aktivity v súvislosti s pripravovaným Kongresom EOK v Paríži.
Martina Nemethová z Konfederácie odborových zväzov sa vyjadrila pre EuropskeNoviny.sk: “ Sociálne siete sú dnes veľkým trendom, patria k naj progresívnejším formám interakcie medzi ľuďmi. Ponúkajú neobmedzené možnosti nielen v rámci vzájomnej komunikácie, ale aj nekonečné alternatívy pre zdieľanie akýchkoľvek informácií.”
Slovensko reprezentovali 5 zástupcovia, o to Martina Nemethová, Juraj Stodolovský, Anička Ragančíková, Michal Nirka a Miroslav Hajnoš.