Obchvat Bratislavy môže byť doplnkovo podporený z fondov EÚ

Členovia Monitorovacieho výboru dnes schválili zmeny v  Operačnom programe Integrovaná Infraštruktúra. Revízia operačného programu prináša možnosť využiť európske zdroje na doplnkové financovanie výstavby diaľnice D4. O podpise koncesnej zmluvy na verejno-súkromný projekt výstavby D4/R7 rozhodne minister dopravy Roman Brecely na základe  posudku svojho expertného tímu.

„Rozhodnutie o revízii Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra nepredbieha rozhodnutie expertnej komisie, ktorá posudzuje doterajší priebeh prípravy projektu diaľničného obchvatu Bratislavy D4/R7. Týmto krokom vytvárame priestor na úsporu verejných financií v prípade, že projekt podporený bude,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Roman Brecely.

Zmenu v operačnom programe bude ešte schvaľovať Vláda SR a následne ju bude posudzovať Európska komisia.

Stratégia implementácie Prioritnej osi 2 v OPII sa revíziou rozširuje o možnosti financovania aktivít spojených s výstavbou nových úsekov diaľnic na súhrnnej sieti TEN-T. Doteraz bolo možné v rámci tejto oblasti podpory financovať len výstavbu úsekov na základnej TEN-T sieti. Na rozdiel od implementácie projektov na diaľniciach D1 a D3, pri ktorých sú prijímateľovi zdroje OPII poskytované formou nenávratného grantu, financovanie výstavby diaľnice D4 by bolo realizované formou pôžičky cez finančné nástroje v národnom investičnom fonde Slovak Investment Holding, a.s. Úspora verejných zdrojov bude vyčíslená v rámci finančného uzatvárania projektu.

Viac..  EÚ a Čína dosiahli určitý pokrok na rokovaniach o clách na elektromobily

Zvýšenie využívania finančných nástrojov bolo pritom jedným z odporúčaní Európskej komisie Slovensku pri tvorbe a schvaľovaní operačných programov na programové obdobie 2014 – 2020. Finančné nástroje majú pre európske investičné a štrukturálne fondy rastúci význam pre ich pákový efekt a schopnosť kombinovať rôzne formy verejných a súkromných investícií na podporu cieľov verejnej politiky.

Ministerstvo dopravy na realizáciu dopravných projektov cez finančné nástroje v rámci OPII vyčlenilo takmer 140 miliónov eur. Z tejto sumy je možné na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest použiť maximálne 51,7 milióna eur, pričom snahou ministerstva je, aby tieto zdroje smerovali aj na financovanie výstavby diaľnice D4.

O dac

Odporúčame pozrieť

Ľudovít Ódor: Koniec grilovania

Dnes sa europoslanci zhodli na nomináciách budúcej Európskej komisie, ktorá by mohla začať pracovať od …

Consent choices