Zákazníci sú pri platbách za poskytnuté tovary a služby nedisciplinovaní. Celkovo možno konštatovať, že zákazníci v Európe platia faktúry neskoro v 19 % prípadov, 3 % neplatia vôbec. Na Slovensku 23 % zákazníkov platí s omeškaním a úplne nevymožiteľné sú 4 % pohľadávok. Vyplýva to z prieskumu, o ktorom informovala spoločnosť EOS KSI Slovensko.
Meškajúce platby získané inkasom pohľadávok predstavujú pre firmy dôležitú podporu. Podľa štúdie slovenské spoločnosti takto získanú likviditu používajú najmä na úhradu vlastných neuhradených faktúr. “Profesionálny manažment pohľadávok znižuje riziko likvidity pre spoločnosti. Pomáha udržiavať v normále peňažný tok firiem a dovoľuje im investovať získané peniaze do dôležitých oblastí podnikateľskej činnosti,” uviedol EOS KSI Slovensko Michal Šoltes.
Ako vyplynulo z prieskumu, firmy na Slovensku v 72 % prípadoch používajú peniaze získané manažmentom pohľadávok na úhradu vlastných záväzkov. Potom je to udržiavanie alebo vytváranie nových pracovných miest s podielom 47 %. Expanziu obchodnej činnosti uviedlo 40 % respondentov. Investície do výskumu a vývoja a investície do finančného trhu mali zhodne po 28 %.
Prieskum skupiny EOS s názvom Európske platobné postupy analyzuje vzťahy medzi správaním pri platení, platobnými podmienkami a vplyvom peňažných tokov na európsku ekonomiku a spoločnosť. Nezávislý inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS oslovil odborníkov z európskych krajín na jar 2017. Išlo o 3 200 spoločností v 16 európskych štátoch. Na otázky o svojich skúsenostiach s platbami, hospodárskom vývoji krajiny a rizikách v manažmente pohľadávok odpovedalo po 200 firiem z Veľkej Británie, Španielska, Francúzska, Rakúska, Grécka, Rumunska, Ruska, Slovenska, Bulharska, Poľska, Maďarska, Chorvátska a Belgicka, Švajčiarska, Českej republiky a Nemecka.
Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk