Mercedes-Benz: Čím prekvapí najnovšia generácia triedy C

Vo svete sa v uplynulom roku predalo viac ako 415 000 vozidiel tejto kategórie. Motoristické testy sú osvedčeným spôsobom ako preveriť rozsah zmien a v konečnom dôsledku rebríčky predaja. 

Po štyroch rokoch od uvedenia na trh prešla aktuálna generácia triedy C výraznými inováciami. Nejde len o dizajn karosérie, doplnkov a interiéru: súčasťou je rozšírenie asistenčných a bezpečnostných systémov so skvalitnenými funkciami. A to do takej miery, že céčko už dokáže jazdiť aj čiastočne automatizovane. Okolie rozpoznáva pomocou radaru na vzdialenosť 250 metrov smerom dopredu, 40 metrov do strán, 80 dozadu a pomocou kamery vpred až do 500 metrov. Priznám sa, túto technologickú úroveň som z prílišnej opatrnosti nevyskúšal. Veď, čo keď..?

Novinke nechýba ani možnosť dotykového ovládania na volante alebo na stredovej konzole a tiež ovládanie hlasom. Táto funkcia vodiča občas pobaví. K dispozícii sme mali verziu v češtine, čo na prvý pohľad nebol problém. Ten nastal až vo chvíli, keď sme hlasovým povelom chceli „zavřít střechu“. Ak neviete správne vysloviť české „ř“ môžete sa dostať do prekérnej situácie. Najmä ak prší alebo sneží…

Photo: Mercedes Benz

Viditeľné zmeny zo Stuttgartu

Aktuálna generácia je na svete viac ako štyri roky. Zvykli sme si však, že zmeny v Stuttgarte robia dôkladne a sú vždy vidieť. Bez zásahov sa ocitol iba motor. Ide o klasický dieselový štvorvalec s objemom 2,2 litra a výkonom 143 koní dokonale spolupracujúci s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. To bola snáď najväčšia inovácia pohonu tohto vozidla a veľmi sa vydarila. Prevodovka radila dokonale hladko a starala sa o maximálnu mieru ekonomickej jazdy. Podarilo sa nám tesne priblížiť k výrobcom udávanej hodnote priemernej spotreby nafty 5,6 litra, čo u automobiliek nebýva ani zďaleka samozrejmosťou. A to sa cení.

Photo: Mercedes Benz

Bezpečné logo v maske

Exteriéru dominuje predok vozidla ako aj dizajn svetlometov a zadných svietidiel. Škoda, že niekdajšie poznávacie znamenie – znak na vrchu prednej kapoty sa už pár rokov neobjavuje. Kvôli bezpečnostným predpisom zameraných na ochranu chodcov musel výrobca umiestniť logo, tentoraz výrazné, na prednú masku vozidla. V novej verzii sa sériovo dodáva diamantová maska chladiča a súčasťou sú aj novo navrhnuté predné nárazníky. Dizajn predných a zadných svietidiel má príjemné a čisté kontúry. Sériovo je trieda C vybavená halogénovými svetlometmi s integrovaným denným osvetlením s LED a prvý raz sú v prípade tohto konštrukčného radu k dispozícii aj svetlomety Multibeam LED s diaľkovým svetlom s ultra dosvietením. Vyskúšali sme ich a treba povedať, že svetelnosť sa ešte väčšmi približuje jazde cez deň.

Viac..  Odzvoní spaľovacím motorom po roku 2035? Europolitici pripúšťajú zmenu

Jazdenie s masážou

Je čas nasadnúť: športový interiér sa vyznačuje príjemným vzhľadom a vyladenými tvarmi. Trojrozmerne tvarované dyhy z pravého dreva v stredovej konzole pôsobia luxusne. Zbytočnosť? Určite nie, sme predsa v Mercedese! Usádzame sa však do anatomicky tvarovaných viackrivkových sedadiel: elektricky si na nich možno individuálne nastaviť bočné vankúše a bedrovú opierku. No masážny efekt nie je napriek mnohým pokusom viacerých automobiliek až takým pôžitkom a niekoho môže rušiť pri jazde. Darmo, ruky skúseného maséra niekedy nič nenahradí.

Digitálny združený displej

Trieda C preberá koncepciu zobrazenia údajov z aktuálnej triedy S a má na výber plne digitálny združený displej s troma vizuálne odlišnými štýlmi – klasický, športový a progresívny. Obrazovka meria vo svojej uhlopriečke 12,3 palca a má vysoké rozlíšenie 1 920 x 720 pixlov. Okrem bohatej ponuky údajov o vozidle nás najviac zaujala možnosť zvoliť aj zobrazenie navigácie alebo ukazovateľa ECO. Tento údaj výrazne pomáha jazdiť s optimálnou spotrebou.

Photo: Mercedes Benz

Aktívnejšia bezpečnosť

Nové céčko má najaktuálnejšie asistenčné jazdné systémy a ponúka tak vyššiu úroveň inteligentnej bezpečnosti ako jeho predchodca. Najviac nás zaujal aktívny asistent brzdenia, ktorý dokáže prispieť k zabráneniu nehôd spôsobených nárazom do pomaly idúceho, zastavujúceho a stojaceho vozidla vpredu, alebo dokonca do križujúceho chodca či cyklistu. Vyhli sme sa niekoľkým kolíznym situáciám – a môžeme potvrdiť, že v praxi to funguje bezchybne. Našťastie!

Multimédiá a vychytaný zvuk

A ešte jedna vychytávka pre vodičov so štýlovým vkusom a samozrejme, i sluchom. Automobil je sériovo vybavený multimediálnym systémom Audio 20 s dvoma portami USB, jednou čítačkou kariet SD, pripojením Bluetooth a multimediálnym rozhraním. Novinkou je prídavný ozvučovací systém s deviatimi reproduktormi a s výkonom 225 wattov. Výsledkom je postavenie medzi štandardným ozvučovacím spôsobom a systémom Burmester s priestorovým zvukom. Ak máte svoje obľúbené kapely, prídete si na svoje. Len pozor na uši.

O Juraj Turis

Odporúčame pozrieť

Nové nariadenie o digitalizácii justície nadobúda účinnosť

Aktuálne nadobudli účinnosť nové pravidlá digitalizácie justície. Nariadením o digitalizácii justičnej spolupráce a prístupu k spravodlivosti sa …

Consent choices