Veľké autá majú nespornú príťažlivosť a praktickú výhodu predovšetkým pre početnejšiu posádku: ponúkajú objemný batožinový priestor a dostatok pohodlia pre pasažierov. Ideálna voľba pre rodiny s deťmi na aktívne víkendy či lyžovačky.
K takým vozidlám patrí KIA Optima vo verzii kombi s označením SW Sportswagon. Už štvrtá generácia tohto modelu má top atribúty. Malo by to byť samozrejmé, veď vývoj technológií napreduje, no to, čo automobilka urobila v dizajne, je prelomový čin. Z pôvodného vzhľadovo nie veľmi vábneho prvého modelu typického ázijského vzhľadu sa nová Optima vyšvihla medzi najkrajšie autá svojej triedy. Dnes výrazne konkuruje svetovým prémiovým značkám. Nakoniec – je známe, že dizajnovému centru KIA v Nemecku sa darí vytvárať príťažlivé autá.
Pohodlie na dlhé cesty
Prvý pohľad na Optimu: jednoducho moderný a príjemný model. Oproti predchádzajúcej verzii sa zmenilo tvarovanie predného nárazníka, vzadu pribudol výrazný difúzor, chrómové lemovanie dvoch výfukov i moderné osemnásťpalcové disky kolies. Vo výbave GT ide o skutočne dynamické vozidlo. To isté platí aj pre interiér, v ktorom možno aj vďaka priestoru, pohodliu a moderným technológiám stráviť dlhé hodiny. Dostatok priestoru tvorcovia dosiahli oproti predchádzajúcej generácii vďaka zmenenej línii strechy. Jednoduchou úpravou vzhľadu sa zväčšil priestor a výška najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách.
Kufor na batožinu, sánky i lyže
I veľké auto treba využiť na maximum a poskytnúť dostatok úložného miesta. Objem batožinového priestoru je v základnej konfigurácii 553 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel však objem kufra výrazne vzrastie na úctyhodných 1 686 litrov. Prístup kvôli nízkemu prahu piatych dverí je veľmi pohodlný. Oceniť treba aj koľajničky s centrálnou priečkou na fixáciu batožiny. Vďaka dvojitej podlahe sa do auta dajú naložiť aj dlhšie predmety. Skrátka, cesta na dovolenku nie je ani pre viacčlennú rodinu problém.
Ekonomická verzia motora
Aký by to bol výrobca, keby pod kapotou neponúkol aj dynamickú a pritom ekonomickú verziu pohonnej jednotky! Testovali sme verziu vo výbave GT Line, ktorá okrem klasickej sériovej podoby ponúka viac luxusu najmä v interiéri a pre pohodlie vodiča aj sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku. Tú sme ocenili už pri prvých kilometroch. Radí ticho, netrhá a vynikajúco spolupracuje s dieselovým motorom s objemom 1,6 litra, ktorý výrobca dodáva do svojich najmodernejších modelov.
136 plnokrvníkov pod kapotou
Spotreba – tá bola vari najväčším prekvapením. Najmä ak výrobca sľubuje priemer 4,6 litra v kombinovanej premávke. A hoci sme sa pod päť litrov nedostali, na takéto vozidlo s rázvorom 2805 mm je to naozaj vynikajúci výsledok. Akurát cena, ktorá je v tomto prípade niečo cez 37 tisíc eur, je mierne „za hranou“. No kto potrebuje takýto model auta, investíciu neoľutuje. Najmä keď za túto cenu má pod kapotou až 136 koní.