Ani nemecká automobilka Volkswagen nevynechala kategóriu malých SUV, ktorých aktuálny nárast na trhu je mimoriadne dynamický. V skupine doteraz kraľoval Renault Captur, no s príchodom Volkswagenu T-Cross pribudla silná konkurencia.
Akoby ich jedna značka mala
Ak vás pri letmom pohľade napadne, že ste toto auto už niekde videli, nebudete ďaleko od pravdy. Má svojho staršieho a trochu väčšieho brata T-Roc. Zatiaľ čo starší súrodenec pochádza z modelu Golf, novinka T-Cross je inšpirovaná menším modelom Polo. Obe vozidlá sa na seba mimoriadne ponášajú a líšia sa iba rozmermi. Pokušenie vytvoriť nové SUV je však výzva. Len necelý rok od uvedenia na trh modelu T-Roc sa ho v Európe predalo viac ako 150 000 tisíc.
Je priestrannejšie ako sa zdá
T-Cross je dlhý 4 107 mm s rázvorom 2 563 mm, čo umožnila podvozková platforma MQB A0, ktorú okrem Pola využívajú aj Seat Ibiza a Arona a Škoda Scala a Kamiq. Koncernová snaha o unifikáciu v tomto prípade dosiahla maximum. Dizajn exteriéru je spredu takmer totožný s väčšími modelmi so znakom VW. Od najväčšieho vozidla Touareg cez Tiguan Allspace, Tiguan a T-Roc po najmenší T-Cross nezaváhate s identifikáciou, že ide o Volkswagen. Výrazne sa líši iba zadná strana, kde na dverách pribudla plastová lišta v línii svetiel. Pôsobí dizajnovo uhladene a opticky auto zväčšuje. Inak tomu nie ani v interiéri.
Zvnútra väčší ako zvonku
V tomto prípade platí známy reklamný slogan britskej automobilky Morris. Interiér vozidla prezradí, že auto síce pochádza z malého Pola, no keďže je karoséria vyššia, vzniká dojem priestranného vozidla. Sedenie vpredu je bezproblémové, vzadu to už taký komfort nie je. Poruke je praktické riešenie: zadné sedadlá sa dajú posunúť o 14 cm, čím sa vytvorí slušné miesto. Ani veľkosť batožinového priestoru v základnej konfigurácii sedadiel nie je malá – objem od 385 do 455 litrov je solídna hodnota. Interiér vozidla je moderný, koncernová unifikácia ľahko identifikovateľná. Nie je zlá, ale podobných častí v iných modeloch je priveľa.
Vyššia výbava v základnej cene
Na rozdiel od niektorých európskych trhov sa T-Cross na Slovensku nebude predávať v najnižšom, neoznačenom stupni výbavy. Línia Life tak fakticky zodpovedá úrovni Comfortline a výbava Style zasa línii Highline pri iných modeloch značky Volkswagen. Znamená to, že za základnú cenu tak bude k dispozícii bohato vybavené moderné auto. Určite príjemná správa!
Nové a silnejšie motory
K dispozícii sme mali silnejší benzínový trojvalec s výkonom 85 kW (115k) a v kombinácii s automatickou 2-spojkovou prevodovkou DSG. Vďaka kvalitnému zladeniu s parametrami motora bola jazda v nižších otáčkach dostatočne dynamická. Auto zrýchľovalo okamžite a motor bol výrazne tichý aj vo vyšších otáčkach.
SUV do mesta i na dovolenku
Na svete je nové SUV, ktoré si určite nájde svojich fanúšikov. Keď k nemu pridáme renomé značky, má na to všetky predpoklady. Pôvodne malo ísť o mestské auto, no vďaka variabilnosti interiéru a kvalite motora ho možno zaradiť do kategórie menších rodinných vozidiel. T-Cross je určený pre päť dospelých, štyria si v pohode užijú komfort i na ceste na dovolenku. Možno sa dočkáme aj SUV vychádzajúceho z najmenšieho Volkswagenu Up. Ani by sme sa nečudovali…