Hoci japonská automobilka Suzuki predstavila športovú verziu modelu Swift pred dvoma rokmi, na našich cestách sa objavila len nedávno. Milovníci rýchlej jazdy majú k dispozícii zaujímavý malý hot-hatch, ktorý stojí za pozornosť.
Na svete je mestské auto so športovým duchom, ktoré si vychutnajú najmä milovníci rýchlej a razantnej jazdy. Žltá farba pripomína žihadlo a naznačuje, že auto dokáže viac, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Swift Sport má podstatne výraznejší nárazník ako klasická verzia – nielen väčšie nasávacie otvory, ale aj výrazné predĺženie kapoty. Pôsobí agresívnejšie a športovejšie. Zadný nárazník je oproti bežným Swiftom konštrukčnou novinkou. Efektné dvojice koncoviek výfuku naznačujú športový zvuk pretekárskych áut. V tomto prípade sú síce skôr imidžové, no zadná časť aj vďaka nim vyzerá dobre. Podobne je to s imitáciou karbónových vlákien známych z luxusných športiakov. Sedemnásťpalcové kolesá s čiernymi brúsenými diskami dotvárajú športový look.
Interiér aj pre urastených športovcov
V interiéri sme zaregistrovali niekoľko menších zmien, ktoré zlepšili vzhľad a prospeli funkčnosti. Vodič a spolujazdec sedia v nových športových sedadlách, ktoré výborne držia tvar. Vďaka vyššej karosérii je dostatok miesta na hlavy aj pre urastenejších pasažierov. Dizajn trochu užších športových sedadiel vhodne korešponduje s celkovou výbavou interiéru.
Swift Sport má chuť na rýchlu jazdu
Vzájomná pozícia sedadiel, pedálov, volantu a radiacej páky je dotiahnutá do dokonalej podoby. Pedále sú blízko pri sebe, čo umožňuje radiť rýchlosti s medziplynom – a o zábavu je postarané. Farebné prešitie sedadiel a kontrastné prvky ako sú obklady dverí či farebné ciferníky zatraktívnili pomerne strohý vnútorný dizajn. Toto autíčko je však určené na relax a športovú jazdu, pri ktorej nie je veľa času na kochanie sa interiérom. Inak mu nemožno vytknúť prakticky nič.
Silné srdce od starších bratov
Pod kapotou Swiftu Sport je 1,4-litrový benzínový štvorvalec s turbom a výkonom 140 koní. Pod označením Boosterjet ho nájdeme aj v dvoch SUV – Vitara a S-Cross. Šesťstupňová prevodovka je presná a samotné prevody sú relatívne krátke. Brzdy sú na pohľad malé, no s ľahkou konštrukciou nemajú – rovnako ako motor – veľa práce. Auto neváži ani tonu a oproti konkurencii v tejto triede je ľahšie až o 300 kilogramov. Dobre naladený pružný podvozok s napodiv mäkkými tlmičmi sa starajú o pocit príjemnej jazdy.
Ruka v ruke rýchlosť a úspornosť
Aj keď väčšinou spolu neladia, v našom prípade to platí. Pri razantnej jazde sme neprekročili spotrebu sedem litrov a pri pokojnejšom tempe to bolo o 1,5 litra menej. No zábavy a radosti sme si užili ako na skutočných pretekoch. Suzuki Swift Sport je dôkazom, že športové auto nemusí mať iba tvrdý podvozok. Na preteky možno, ale pre pocit relaxu to nie je nevyhnutné.
Auto je vynikajúco ovládateľné a je s ním radosť šoférovať aj v zákrutách, kde ťažšie typy pôsobia ťažkopádne a nemotorne. Vynikajúci motor s dobre ladenou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou si tak určite užijú aj náročnejší pretekári.