Aj keď sedany práve nie sú veľmi v móde, Toyota im stále verí. Nechýba ani v dvanástej generácii tohto najpredávanejšieho auta a doplnená je najmodernejšími motormi.
Nová generácia Corolly s platformou TNGA prešla výraznou modernizáciou. Výrobca do nej vložil veľké očakávania – veď okrem troch variant Corolly nahradí aj doteraz menší model Auris. Ten zanikol úplne. Každá z karosárskych verzií, hatchback kombi a sedan, sa líši viac ako doteraz. Hatchback a kombi Touring Sports sú ladené športovejšie, sedan vsádza na eleganciu a pohodlie. Sedan dostal špecifický nárazník, pôsobí dynamickejšie, má väčšiu plochu lakovaných častí, o čosi menší sací otvor, masku s chrómovou lamelou, viac chrómových vychytávok a jednoduchšie tvarované svetlá s odlišnou grafikou.
Interiér je o triedu vyššie
Interiér je podstatne kvalitnejší ako v minulosti. Dojem solídnosti umocňuje umelou kožou čalúnená palubná doska. Vďaka predĺženému rázvoru oproti hatchbacku o 61 mm vznikol v interiéri absolútny priestorový komfort na zadných sedadlách. Auto poskytuje až prekvapivo pohodlné sedadlá s koženým čalúnením. Výraznou zmenou prešiel aj infotainment. Prístrojový panel dostal 7-palcový farebný TFT displej a zreteľne viditeľný head-up displej. Najčastejšie používané funkcie ako je navigácia, palubný počítač a rádio sú pohodlne poruke. Toyota k tomu ešte pridala samostatný panel dvojzónovej klimatizácie. Trochu stiesnenejšie sú odkladacie priestory vzadu, batožinový priestor je však hlboký a široký, s objemom 471 litrov.
Podaril sa nám rekord v spotrebe
Corolla sa v novej generácii definitívne rozlúčila s naftou, ponúka však až dve hybridné sústavy. Sedan dostal z hybridných alternatív benzínový motor 1,8 i-VVTi s výkonom 72 kW a elektromotor s výkonom 53 kW. Hybridný systém spája oba motory cez planétovú prevodovku a spoločne dodávajú slušný výkon 90 kW. Nový hybridný systém je mimoriadne efektívny. Auto sa pri jemnom zošliapnutí „plynu“ rozbieha na elektromotor, ten spaľovací sa vypína aj počas jazdy pri nízkom zaťažení a vlastne vždy, keď dáte dole nohu z plynového pedála. Pri spomalení a zjazde z kopca rekuperuje generátor brzdnú energiu, ktorú následne použije. A výsledok? Po viac ako 1000 absolvovaných kilometroch sme sa dostali na priemernú spotrebu štyri (!) litre. V meste si auto vypýtalo len 4,4 litra na sto kilometrov.
Príjemne prekvapili jazdné vlastnosti
Napriek ťažšiemu predku boli jazdné vlastnosti veľmi dobré. Platforma TNGA je o 50 % tuhšia ako v minulosti a ponúka v sérii nezávislé zavesenie všetkých kolies. Nastavenie predstavuje veľmi dobrý kompromis medzi stabilitou a komfortom. V zákrutách vie Corolla až prekvapivo dobre tajiť svoje nedotáčavé tendencie, a to aj napriek tomu, že má nad prednou nápravou ťažkú hybridnú technológiu.
V balíku sú kvalitní asistenti
Za pozornosť určite stojí balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense, v ktorom nechýbal adaptívny tempomat, autonómne brzdy, výstraha pred kolíziou, udržiavanie v jazdnom prúde aj LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu či čítačka dopravných značiek, sledovanie prekážok za vozidlom alebo multifunkčný 3D displej. Corolla sedan sa ukázala v plnej kráse. Urobila viditeľný pokrok a zdá sa, že nebude pochýb o prvenstve medzi najpredávanejšími autami na svete.