BANGKOK – Facebook stupňuje svoje snahy v boji proti dezinformáciám týkajúcim sa koronavírusu, napríklad aj tým, že dal Svetovej zdravotníckej organizácii (WHO) priestor na bezplatnú reklamu. Oznámil to šéf spoločnosti Mark Zuckerberg.
Na svojom účte na sociálnej sieti uviedol, že spoločnosť spolupracuje so štátnymi ministerstvami zdravotníctva a svetovými organizáciami, ako sú napríklad WHO, americké Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) či Detský fond OSN (UNICEF). Cieľom je sprostredkovať verejnosti včasné a presné informácie o víruse. Zuckerberg dodal, že Facebook poskytne podporu a reklamu aj ďalším nešpecifikovaným organizáciám.
Facebook predtým podnikol už aj iné opatrenia proti šíreniu hoaxov a dezinformácií o víruse, napríklad odstraňoval klamlivé tvrdenia a konšpiračné teórie a presmerovával používateľov na stránky WHO alebo ich miestnych zdravotníckych úradov, aby si mohli vyhľadať najnovšie informácie.
Celosvetovo sa novým koronavírusom, ktorý spôsobuje respiračné ochorenie COVID-19, nakazilo už vyše 94-tisíc ľudí a podľahlo mu vyše 3 200 osôb. Ochorenie, ktoré sa prvý raz objavilo vlani v decembri v čínskom meste Wu-chan, sa rozšírilo už do 80 krajín sveta.
Viac informácií sa dozviete na spravodajskom portáli www.noviny.sk