Stredné Považie nad Považskou Bystricou je krásny, hornatý kraj. “Prevliecť” však týmto miestom hlavnú železnicu v modernej úprave nie je vôbec jednoduché. Železničný tunel Milochov je najzložitejšou stavbou v histórii samostatných slovenských železníc a jednou z najväčších investícií. Je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku trate Púchov – Považská Bystrica. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel a Milochov, niekoľko mostov cez Váh, ako aj inundačný kanál v Púchove, železničný most ponad Vodné dielo Nosice. Súčasťou bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou sa odstránia a nahradia mimoúrovňovými.
V prípade tunela Milochov ide o dvojkoľajný a jednorúrový tunel. Musel byť vyrazený vo veľmi zložitých podmienkach pod vrchom Stavná a stane sa súčasťou modernizácie jednej z našich najdôležitejších železničných tratí z Bratislavy do Žiliny, ktorá je zároveň súčasťou paneurópskeho železničného koridoru spojujúci Bratislavu a Užhorod. Súčasťou tunela je aj úniková štôlňa nachádzajúca sa približne v polovici tubusu. Zvýši sa aj maximálna rýchlosť na trati na 160 km/h. Trať sa po modernizácii skráti zo súčasných 18,7 km na 15,9 km, pričom takmer celý úsek Púchov – Považská Bystrica je vedený už po novej trase.