miko
Ladislav Miko, vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

Najnáročnejšiu stavbu slovenských železníc zaplatil Brusel. Desiatky miliónov išlo na stavbu tunela Milochov pri Považskej Bystrici

Stredné Považie nad Považskou Bystricou je krásny, hornatý kraj. “Prevliecť” však týmto miestom hlavnú železnicu v modernej úprave nie je vôbec jednoduché. Železničný tunel Milochov je najzložitejšou stavbou v histórii samostatných slovenských železníc a jednou z najväčších investícií. Je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku trate Púchov – Považská Bystrica. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel a Milochov, niekoľko mostov cez Váh, ako aj inundačný kanál v Púchove, železničný most ponad Vodné dielo Nosice. Súčasťou bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia sa štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou sa odstránia a nahradia mimoúrovňovými.

V prípade tunela Milochov ide o dvojkoľajný a jednorúrový tunel. Musel byť vyrazený vo veľmi zložitých podmienkach pod vrchom Stavná a stane sa súčasťou modernizácie jednej z našich najdôležitejších železničných tratí z Bratislavy do Žiliny, ktorá je zároveň súčasťou paneurópskeho železničného koridoru spojujúci Bratislavu a Užhorod. Súčasťou tunela je aj úniková štôlňa nachádzajúca sa približne v polovici tubusu. Zvýši sa aj maximálna rýchlosť na trati na 160 km/h. Trať sa po modernizácii skráti zo súčasných 18,7 km na 15,9 km, pričom takmer celý úsek Púchov – Považská Bystrica je vedený už po novej trase.

Viac..  Katarína Roth Neveďalová: Chudobou sú viac postihnuté ženy, pretože nemajú rovnaké príležitosti

 

O red

Odporúčame pozrieť

Katarína Roth Neveďalová: Nepodporili sme návrh zloženie Eurokomisie

Nepodporili sme návrh zloženia Eurokomisie. Nebolo to hlasovanie o Uršule, o Šefčovičovi, ani o vláde. …

Consent choices