
Ak to však podvodník skúsi cez Facebook, má šancu zarobiť a nič mu nehrozí. Anonymita Facebooku mu umožní si zaplatiť reklamu s veľmi pochybným obsahom, ktorej pravdivosť nikto pred zverejnením neskontroluje. Ak nie je známy zadávateľ, respektíve jeho skutočná identita, Igor Matovič môže podať akurát trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. Keď túto reklamu Facebooku niekto nahlási, môže trvať veľmi dlho, kým Facebook zareaguje a reklamu zruší. Peniažky zatiaľ tečú k podvodníkom.
A presne tento prípad sa nedávno stal. Zneužitá nebola len identita Igora Matoviča, ale ešte aj portálu Aktuality, aby odporúčanie na poslanie peňazí niekam “na nákup kryptomien” vyzeral dôveryhodne. Aký je teda rozdiel medzi Facebookom a inými médiami? Televízia, rozhlas či noviny sú médiá, ktoré podliehajú regulácii a za zverejňované správy sa zodpovedajú. Facebook sa tvári len ako sprostredkovateľ obsahu a regulovaný u nás nie je. Ako člen výboru proti deznformáciám za EPP Group in the European Parliament dlhodobo presadzujem, aby sociálne siete prevzali zodpovednosť za obsah, ktorý šíria tak ako iné médiá. Túto zmenu musíme urobiť vzhľadom na veľkosť FB na európskej úrovni.
Podvodná správa vyzerá takto: