Na európskej úrovni sa pripravujú veľké zmeny v systéme obchodovania s emisiami (EU ETS). Revidovaný systém počíta s rozšírením systému aj na sektory budov a cestnej dopravy, ktoré tvoria významnú časť celkového množstva európskych emisií. Hlavne doprava je sektor, kde sa dlhodobo nedarí znižovať emisie, skôr naopak. Do roku 2030 sa na Slovensku očakáva nárast emisií z cestnej dopravy skoro o 130 percent v porovnaní s rokom 1990.
Slovenský europoslanec Eugen Jurzyca /SaS, ECR/ však systém pomoci kritizuje. „V prípade tohto fondu je jedným z ukazovateľov počet ľudí, ktorým fond pomôže. Nie je to dobrý ukazovateľ, pretože keď chceme pomôcť tým najviac zasiahnutým ľuďom, tak nemôžeme do celkového počtu zahrnúť aj ľudí, ktorí sú bohatí. Ten ukazovateľ to tak umožňuje. Nedozvieme sa, ako sme pomohli tým najzraniteľnejším, len sa dozvieme že sme pomohli veľkému počtu ľudí, čo môže znamenať veľké plytvanie,“ hovorí Eugen Jurzyca.
Očakáva sa, že finálny balík bude prijatý už počas českého predsedníctva v Rade EÚ, ktoré bude prebiehať do konca tohto roka.
Europoslanec Eugen Jurzyca /SaS/ kritizoval systém pomoci aj v minulosti
(redakcia/SITA).