Európske vlajky. PHOTO: © European Union 2017 - Source : EP

Únia sa dohodla na finálnom znení Euro 7, pre ministerstvo dopravy je výsledok víťazstvom

V pondelok večer sa v Bruseli rozhodlo o finálnom znení emisnej normy Euro 7. Španielske predsedníctvo zastupujúce členské štáty, Európsky parlament a Európska komisia našli kompromis, ktorý Slovensko víta. Spolu s ďalšími 7 krajinami sme od úvodu upozorňovali na viaceré nedostatky pôvodného návrhu a snažili sme sa presadiť, aby boli podmienky pre priemysel nastavené realisticky.

„Som veľmi rád, že naše požiadavky boli vypočuté. Zasadzovali sme sa najmä o to, aby sa nastavili realistické termíny ukončenia registrácie vozidiel, ktoré nespĺňajú normu Euro 7. Tieto termíny sú pre výrobcov veľmi dôležité. Rovnako tak sme dosiahli, aby sa upravili viaceré skúšobné podmienky a emisné limity pre ľahké úžitkové vozidlá,“ vyjadril spokojnosť s finálnym znením Euro 7 minister dopravy Jozef Ráž.

Slovensko svoje požiadavky presadzovalo spoločne s ďalšími krajinami – Českom, Maďarskom, Poľskom, Rumunskom, Bulharskom, Talianskom a Francúzskom. Dosiahli, aby sa ľahké úžitkové vozidlá mohli registrovať 42 mesiacov a ťažké úžitkové vozidlá 60 mesiacov od začiatku uplatňovania nariadenia, ak nebudú plniť normu Euro 7. Skúšobné podmienky a emisné limity pre ľahké vozidlá sa zas upravili tak, aby vychádzali zo súčasnej normy Euro 6e.

Viac..  EÚ nesúťaží s USA v snahe uzavrieť s Ukrajinou dohodu o nerastoch

„Výsledkom dohody je, že automobilový priemysel nebude musieť v čase prechodu na elektromobilitu či vodík vynakladať veľké investície na úpravu súčasných spaľovacích motorov, čo by viedlo k zvýšeniu cien pre konečného spotrebiteľa. Aj z tohto pohľadu teda môžeme dohodu považovať za naše víťazstvo,“ dodal minister dopravy.

O mam

Odporúčame pozrieť

Miriam Lexmann: Keby sa mali dodržiavať pravidlá Euro 7, ceny osobných áut by narástli o 2000 eur

Na bezplatný odber spravodajstva z EÚ do vášho emailu sa môžete prihlásiť tu: PRIHLÁSENIE. Euro …

Consent choices