Začalo sa posledné plenárne zasadnutie Európskeho parlamentu pred júnovými voľbami. Na jeho úvod sa poslanci zaoberali novými pravidlami na podporu opravy tovarov, ktoré sú výsledkom predbežnej dohody členských štátov na tzv. práve na opravu pre spotrebiteľov.
„Cieľom je z pohľadu spotrebiteľa rozšíriť možnosti opravy tovarov v rámci ich záručnej doby a po nej,“ uviedla europoslankyňa Monika Beňová. Opatrenia majú podporiť a zlacniť servisy, prispieť k vytváraniu pracovných miest, zjednodušiť prístup k náhradným dielom, údržbe, ako aj úplne obmedziť používanie takých súčiastok a softvéru, ktoré opravy obmedzujú a potenciálne skracujú životnosť výrobkov.
„Prostredníctvom online platforiem majú mať spotrebitelia jednoduchší prístup k informáciám ohľadom servisných miest a služieb vzťahujúcich sa na konkrétne výrobky,“ uviedla poslankyňa Európskeho parlamentu. Využitie týchto služieb musí byť zároveň napríklad v porovnaní s nákupom nového spotrebiča jednoznačne cenovo výhodné.
„Koncept práva na opravu má tiež vplývať na výrobcov a predajcov tovarov a vytvárať na nich tlak z hľadiska často neodôvodneného zdražovania, ktoré zažívame v posledných rokoch,“ uzavrela Monika Beňová.